Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
TAR20417 |
5 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Türk Dünyasının tarihi devirlerden günümüze uzanan çizgide tanıtımının yapılmasını ve tarihi/kültürel akrabalık boyutu çerçevesinde ortak yanların |
Dersin İçeriği |
Sovyetler Birliği’nin dağılışı sonucu ortaya çıkan Azerbaycan, Türkmenistan, Kırgızistan, Kazakistan ve Özbekistan Cumhuriyetlerin tarihsel, ekonomik, kültürel ve sosyal yapıları. Bu Devlet ve Toplumların Tarihi Coğrafyaları, Çağdaş Tarihleri ve Günümüz Dünyasındaki Sorunları.Çağdaş dönemde Türk Dünyasındaki gelişmeler hakkında bilgi vermek ve Türk Dünyasının güncel meselelerini tarihi arka plandan günümüze müzakere etmek. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Faruk Doğan |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Kamelya Tekne |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Mehmet Saray, Yeni Türk Cumhuriyetleri Tarihi, Ankara 1996.Nadir Devlet,Çağdaş Türk Dünyası, İstanbul, 1993.Hayit, B., Türkistan Rusya ile Çin Arasında, Ankara, 1975.Kamelya Tekne ders notları |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
40 |
% 0 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
60 |
% 0 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
100
|
% 0
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
3 |
45 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
92 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Türk Dünyası tarihi dersine dair bibliyografya. Türk dünyası kavramı ve coğrafi görünümü.Türk Dünyası tarihinin terminolojisi. |
|
|
2 |
Türk Dünyasının tarihi süreçteki yapısı |
|
|
3 |
İsmail Gaspıralı ve Ceditçilik hareketi |
|
|
4 |
Türk Dünyası üzerine gerçekleştirilen Rus politikaları |
|
|
5 |
Türkmenistanın siyasi, sosyal ve kültürel tarihi |
|
|
6 |
Kazakistanın siyasi, sosyal ve kültürel tarihi |
|
|
7 |
Ara sınav |
|
|
8 |
Kırgızistanın siyasi, sosyal ve kültürel tarihi |
|
|
9 |
Özbekistanın siyasi, sosyal ve kültürel tarihi |
|
|
10 |
Azerbaycanın siyasi, sosyal ve kültürel tarihi |
|
|
11 |
Doğu Türkistanın siyasi, sosyal ve kültürel tarihi |
|
|
12 |
Çarlık Rusya döneminin Türk boyları üzerine uyguladığı politikalar |
|
|
13 |
Sovyetler Birliği Döneminde Türk boyları üzerinde uygulanan politikalar |
|
|
14 |
Genel Tekrar |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Öğrenciler Türk Dünyası kavramınıu tanımlar ve coğrafi konumunu açıklar |
2 |
Öğrenciler Türk Dünyası ve bağımsız Türk cumhuriyetlerinin tarihsel süreçteki durumları ile ilgili bilgi sahibi olur |
3 |
Öğrenciler Türk dünyasının geçmişten günümüze yaşadıkları coğrafyadaki konumları ve kültürel yaşamları ile ilgili bilgi edinir |
4 |
Öğrenciler İsmail Gaspıralının hayatı, fikirleri, faaliyetleri ve eserleri hakkında bilgi sahibi olur |
5 |
Öğrenciler Ceditçilik kavramı ve bu akımın temsilcilerini öğrenir |
6 |
Öğrenciler Türk dünyasında gerçekleştirilen müslüman kongrelerini analiz eder |
7 |
Öğrenciler Türk dünyasında gerçekleştirilen Çarlık Rusya dönemini politikalarını öğrenir |
8 |
Öğrenciler Bolşevik ihtilali ve Türk dünyası üzerindeki etkisini öğrenir |
9 |
Öğrenciler Sovyet Rusya dönemi Türk dünyası politikalarını öğrenir |
10 |
Öğrenciler Bağımsız ve özerk Türk Cumhuriyetleri hakkında bilgi sahibi olur |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
Ö2 |
3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 |
2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
Ö4 |
4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Ö5 |
3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Ö6 |
2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Ö7 |
4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Ö8 |
5 | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 |
Ö9 |
4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 5 |
Ö10 |
3 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek