Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| TAR24701 |
6 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Tarih disiplinine ait çeşitli teorik kaynaklar ve yaklaşımları ele almak |
| Dersin İçeriği |
Tarih kavramı ve Avrupa’da tarih kavramının seyri; Osmanlı’da tarih yazımı, Türk tarih yazıcılığı, Avrupa’da tarih okulları, tarih disiplinine meydan okumalar, toplumsal ve gündelik tarih yazıcılığı, post-modernizm, post-kolonyal tarih yazıcılığı |
| Dersin Ön Koşulları |
Ön koşul bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim EROL |
| Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim EROL |
| Dersin Yardımcıları |
-- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Ekrem Memiş, Tarih Metodolojisi, Konya 2008; Maurice Duvaerger, Sosyal Bilimlere Giriş, Ankara 1990.Eric Hobsbawm, “Tarih Üzerine”, İnkılap Yayınevi, 2001.Ernst Breisach, “Tarih Yazımı”, çev: Hülya Kocaoluk, YKY, 2009.R.G. Coollingwood, “Tarih Tasarımı”, 2001.Ayhan Bıçak, “Tarih Felsefesinin Oluşumu”, Dergah, 2004. |
| Notlar |
- |
| Döküman |
- |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
8 |
120 |
| Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
166 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Antikçağ ve Ortaçağ’da tarih kavramı |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 2 |
Aydınlanma çağında tarih kavramı |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 3 |
Kant’ın Tarih Anlayışı |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 4 |
Hegelin tarih anlayışı |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 5 |
Tarih disiplininin doğuşu ve historisizm |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 6 |
Alman Tarih okulu |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 7 |
Pozitivist Tarih anlayışı |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 8 |
Ara sınav |
- |
- |
| 9 |
Milliyetçilik ve milliyetçi Tarih yazımı |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 10 |
Marksist Tarih anlayışı |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 11 |
Frankfurt okulu |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 12 |
Frankfurt okulu |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 13 |
Annales Tarih Okulu ve Braudel |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 14 |
Annales Tarih Okulu |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 15 |
Genel değerlendirme |
Sunum ve Değerlendirme |
Dersin kaynaklarından okumalar |
| 16 |
Yarıyıl sonu sınavı |
- |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Öğrenciler Avrupa tarih yazımının seyrini genel hatlarıyla öğreneceklerdir. |
| 2 |
Öğreciler farklı tarih ekollerini ve onlara kaynaklık eden ideolojik zemine vakıf olacaklardır. |
| 3 |
Öğrenciler Türk tarih yazımını ve kaynaklarını açıklayabileceklerdir. |
| 4 |
Öğrenciler tarih disiplininde meydana gelen güncel gelişmeleri takip edebileceklerdir. |
| 5 |
Öğrenciler tarihyazımında karşılaşılan temel metodolojik sorunları açıklayabileceklerdir |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
|
Ö1 |
3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
|
Ö2 |
3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
|
Ö3 |
5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
|
Ö4 |
5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 |
|
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek