TARİH METODOLOJİSİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
TAR24701 6 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Tarih disiplinine ait çeşitli teorik kaynaklar ve yaklaşımları ele almak
Dersin İçeriği Tarih kavramı ve Avrupa’da tarih kavramının seyri; Osmanlı’da tarih yazımı, Türk tarih yazıcılığı, Avrupa’da tarih okulları, tarih disiplinine meydan okumalar, toplumsal ve gündelik tarih yazıcılığı, post-modernizm, post-kolonyal tarih yazıcılığı
Dersin Ön Koşulları Ön koşul bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim EROL
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim EROL
Dersin Yardımcıları --
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Ekrem Memiş, Tarih Metodolojisi, Konya 2008; Maurice Duvaerger, Sosyal Bilimlere Giriş, Ankara 1990.Eric Hobsbawm, “Tarih Üzerine”, İnkılap Yayınevi, 2001.Ernst Breisach, “Tarih Yazımı”, çev: Hülya Kocaoluk, YKY, 2009.R.G. Coollingwood, “Tarih Tasarımı”, 2001.Ayhan Bıçak, “Tarih Felsefesinin Oluşumu”, Dergah, 2004.
Notlar -
Döküman -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 8 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ödevler 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  166 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Döküman
1 Antikçağ ve Ortaçağ’da tarih kavramı Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
2 Aydınlanma çağında tarih kavramı Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
3 Kant’ın Tarih Anlayışı Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
4 Hegelin tarih anlayışı Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
5 Tarih disiplininin doğuşu ve historisizm Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
6 Alman Tarih okulu Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
7 Pozitivist Tarih anlayışı Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
8 Ara sınav - -
9 Milliyetçilik ve milliyetçi Tarih yazımı Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
10 Marksist Tarih anlayışı Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
11 Frankfurt okulu Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
12 Frankfurt okulu Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
13 Annales Tarih Okulu ve Braudel Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
14 Annales Tarih Okulu Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
15 Genel değerlendirme Sunum ve Değerlendirme Dersin kaynaklarından okumalar
16 Yarıyıl sonu sınavı - -

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Öğrenciler Avrupa tarih yazımının seyrini genel hatlarıyla öğreneceklerdir.
2 Öğreciler farklı tarih ekollerini ve onlara kaynaklık eden ideolojik zemine vakıf olacaklardır.
3 Öğrenciler Türk tarih yazımını ve kaynaklarını açıklayabileceklerdir.
4 Öğrenciler tarih disiplininde meydana gelen güncel gelişmeleri takip edebileceklerdir.
5 Öğrenciler tarihyazımında karşılaşılan temel metodolojik sorunları açıklayabileceklerdir

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 35555454354
Ö2 34454553455
Ö3 53543443533
Ö4 55435455543
Ö5 55555555555

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek