Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
TAR24718 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
İslam tarihi sürecinde oluşan ve gelişerek devam eden İslam medeniyeti ve kurumlarının öğretilmesi, İslam medeniyetinin oluşmasında İslam’ın temel kaynaklarının etkisinin tespiti. |
Dersin İçeriği |
İslam medeniyetinde bilim, sanat ve düşünce, İslam siyasi, sosyal, idsari, eğitim, yargı, maliye, askeri ve dini kurumları |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
|
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SÖYLEMEZ |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Hamidullah Muhammed, İslam Peygamberi, İst. 1985.Terzi, M. Zeki, Hz. Peygamber ve Hulefâ-i Râşidîn Döneminde Askerî Teşkilât, Fayda, Mustafa “Hz. Ömer’in Divan Teşkilatı”, DGBİT, II, 107-174Hz. Ömer Zamanında Gayri Müslimler, İstanbul 1989 |
Notlar |
Barthold, W, İslam Medeniyeti Tarihi. Tercüme ve Notlar: Fuad Köprülü, Ankara 1963. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
8 |
120 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
169 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
İslam medeniyeti ve kurumlarının kaynakları |
|
|
2 |
İslam’da bilim ve bilim kurumları |
|
|
3 |
Dini kurumlar |
|
|
4 |
İdari ve siyasi kurumlar |
|
|
5 |
Eğitim ve öğretim kurumları |
|
|
6 |
Yargı ve yargı kurumları |
|
|
7 |
Vakıflar ve sosyal yardım kurumları |
|
|
8 |
Maliye ve mali kurumlar |
|
|
9 |
Ara sınav |
|
|
10 |
Ahilik |
|
|
11 |
Şurta ve hisbe |
|
|
12 |
Askeri teşkilat |
|
|
13 |
İslam medeniyetinde toplum hayat ve toplumsal kurumlar |
|
|
14 |
İslam medeniyetinde toplum hayat ve toplumsal kurumlar |
|
|
15 |
İslam medeniyetinin batı medeniyeti ve diğer medeniyetlere etkisi |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Öğrenciler İslam medeniyetini oluşturan unsurları ve kurumları tanıyabilir. |
2 |
Öğrenciler nedeniyetler arası etki bağlamında batı medeniyeti ve kurumlarının oluşumunda İslam medeniyeti ve kurumlarınınetkisini tartışabillir. |
3 |
Öğrenciler İslam medeniyetinin özgün yanlarını diğer medeniyetlerden ayırt edebilir. |
4 |
Öğrenciler İslam medeniyeti ve kurumları alanında dinleyiciler önünde bilgi aktarabillir |
5 |
Öğrenciler İslam kültür ve medeniyeti tarihi alanında yapılan akademik çalışmaları değerlendirebilir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Ö3 |
4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Ö4 |
5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 |
Ö5 |
4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek