Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
TAR24742 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Fransız İhtilali’nden Osmanlı Devleti’nin yıkılışına kadar geçen süre içerisinde meydana gelen iç ve dış gelişmeler hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği |
III. Selim döneminde gerçekleştirilen siyasi, ekonomik ve askeri yenilikler, Yeniçeri Ocağının kaldırılması, Sened-i İttifak, Âyanlar’ın yönetimdeki rolü, Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri, İttihat ve Terakki Cemiyeti, I. ve II. Balkan Savaşı , Adem-i merkeziyetçilik ve Arap vilayetlerinin Osmanlı Devleti’nden kopuşu ve I. Dünya Savaşı döneminde Osmanlı iç ve dış siyaseti. |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. Faruk Doğan |
Dersi Verenler |
Öğr.Gör.Dr. ŞEYMA AFACAN |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e, İmge Kitabevi, Ankara, 2005.Stanford Shaw, Eski ve Yeni Arasında Sultan III. Selim, çev. Hür Güldü, Kapı Yayınları, İstanbul, 2008. |
Notlar |
|
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
8 |
120 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
166 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
III. Selim döneminde gerçekleştirilen siyasi, askeri ve ekonomik reformlar |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
2 |
Sened-i İttifak |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
3 |
Tanzimat Fermanı |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
4 |
Islahat Fermanı |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
5 |
Yeni Osmanlılar |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
6 |
Jön Türkler |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
7 |
I.Meşrutiyet Dönemi |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
8 |
Ara Sınav |
- |
- |
9 |
II.Meşrutiyet Dönemi |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
10 |
İttihat ve Terakki Cemiyeti |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
11 |
I. ve II. Balkan Savaşları |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
12 |
Osmanlıcılık, İslamcılık ve Türkçülük |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
13 |
Adem-i merkeziyetçilik ve Arap vilayetlerinin kopuşu |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
14 |
Batılı Devletlerin Balkanlar ve Arap vilayetleriyle olan ilişkileri |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
15 |
I.I. Dünya Savaşı’nın Osmanlı iç ve dış siyasetine etkisi |
Tartışma |
Oral Sander, Siyasi Tarih: İlk Çağlardan 1918’e |
16 |
Final Sınavı |
- |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Öğrenciler Osmanlı Devleti’nin beylikten imparatorluğa dönüşme sürecini kavrayabilir. |
2 |
Öğrenciler tarih ve siyaset arasındaki yakın ilişkiyi tanımlayabilir. |
3 |
Öğrenciler iç ve dış siyasetin birbirine olan etkisini gözlemleyebilir. |
4 |
Öğrenciler kurumsal sürekliliklerin analiz edebilir. |
5 |
Öğrenciler modernleşme çabalarının Osmanlı toplumu üzerindeki etkisini kavrar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö2 |
4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Ö3 |
5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Ö4 |
5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 5 |
Ö5 |
4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek