TÜRK HALK EDEBİYATI IV

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
TDE20307 5 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Aşık edebiyatının tarihi gelişimini ve önemli temsilcilerini ele almaktır.
Dersin İçeriği Âşık tarzı şiir geleneğinin oluşum şartlarının ve tezahürlerinin örnek metinlerle uygulamalı incelemeleri, dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu yoktur.
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Beytullah BEKAR
Dersi Verenler Dr. Erkan KALAYCI
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Emine Serpil AKTAŞ
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar ALPTEKİN, Ali Berat, Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınevi Ankara 1997. BORATAV, Pertev Naili, Köroğlu Destanı, Adam Yay., İstanbul 1984.EKİCİ, Metin, Türk Dünyasında Köroğlu (İlk Kol) İnceleme-Metinler, Akçağ Yay., Ankara 2004. ERGİN, Muharrem, Dede Korkut Kitabı I Giriş-Metin-Faksimile, TDK Yay., Ankara 1989. GÖKYAY, Orhan Şaik, Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul 1973.
Notlar Abdülkadir İnan, Tarihte ve Bugün Şamanizm Materyaller ve Araştırmalar, 4. bs., Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1995. Ahmet Yaşar Ocak, Bektaşi Menkıbelerinde İslam Öncesi İnanç Motifleri, İstanbul, Enderun Kitabevi, 1983; Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, C: I, s. 206-207 Mahmut R. Gazimihâl, Ülkelerde Kopuz ve Tezeneli Sazlarımız, Ankara, Milli Folklor Araştırma Dairesi Yayınları, 1975.; M. Fuat Köprülü, Edebiyat Araştırmaları, C.I, 3. bs., İstanbul, Ötüken Yayınları, 1989 s. 102-109. Mehmet Eröz, Eski Türk Dini (Gök Tanrı İnancı) ve Alevilik Bektaşilik, 3. bs., İstanbul, Türk Dünyası araştırmaları Vakfı, 1992; M. Fuat Köprülü, “Türk Edebiyatı’nda Âşık Tarzı’nın Menşe’ ve Tekâmülü Hakkında Bir Tercüme” Edebiyat Araştırmaları, C.I, 3. bs., İstanbul, Ötüken Yayınları, 1989, s.195-238. M. Fuat Köprülü, Edebiyat Araştırmaları, C.I, 3. bs., İstanbul, Ötüken Yayınları, 1989, s. 57-58 M. Fuat Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, 5. bs., Ankara, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1984, s. 353. Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı I Giriş-Metin-Faksimile, 3. bs., Ankara, TDK Yayınları
Döküman Umay Günay, Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, 2. bs., Ankara, Akçağ Yayınlar, 1993, s. 1-17. Umay Günay, “Âşıklık Geleneğinin Tarihî Gelişimi ve Türkiye’de Yaşayan Durumu” Türk Dünyası I. Âşıklar Şöleni, Ankara, 16- 17 Haziran 2000. Ziya Gökalp, Tarih ve Kavmiyyat Küçük Mecmua, Sayı ; 17, 25 Eylül 1338; Halk Klâsikleri I., Diyarbakır 1922, s. 16. Günay, Umay, Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, 2. bs., Ankara, Akçağ Yayınlar, 1993. BAYRI, M. Halit (1957), Halk Şiiri-XX. Yüz¬yıl, İstanbul: Varlık Yay.
Ödev Ödev verilmemektedir.

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
  158 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Döküman
1 Aşık Edebiyatının Tarihi Gelişim Süreci Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
2 Aşık Edebiyatının Tarihi Gelişim Süreci Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
3 Aşıklık Geleneğinin Üretim ve İcra Ortamları Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
4 Aşıklık Geleneğinin Üretim ve İcra Ortamları Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
5 Aşık Edebiyatında Kullanılan Nazım Biçimleri ve Türleri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
6 Aşık Edebiyatında Kullanılan Nazım Biçimleri ve Türleri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
7 Aşık Tarzı destanlar ve İşlevleri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
8 Ara Sınav - -
9 Aşık Tarzı destanlar ve İşlevleri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
10 XV.Yüzyılda Aşık Edebiyatı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
11 XVI.Yüzyılda Aşık Edebiyatı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
12 XVII. Yüzyılda Aşık Edebiyatı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
13 XVIII.Yüzyılda Aşık Edebiyatı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
14 XIX.Yüzyılda Aşık Edebiyatı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
15 XX.Yüzyılda Aşık Edebiyatı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası Güncel PDF olarak paylaşılacaktır.
16 Yarıyıl Sonu Sınavı - -

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Aşık Edebiyatının tarihi gelişim sürecini kavrar.
2 Aşık Edebiyatı temsilcilerinin yetişme süreçlerini açıklar.
3 Aşıklık Geleneğinin Üretim ve İcra Ortamlarını sınıflandırır.
4 Aşık Tarzı destan türünü ve bunların işlevlerini açıklar.
5 Aşık Tarzı destanların sözlü, yazılı ve elektronik ortamdaki gelişimini yorumlar.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 555555552425242
Ö2 524255555555242
Ö3 555555552525242
Ö4 524255555555252
Ö5 555555552525252

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek