Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
TDE20760 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Cumhuriyet döneminde ortaya çıkan düşünce ve edebiyat hareketlerinin oluşum ve gelişim süreçleri ile bu hareketlerin siyasal boyutunu öğretmek. |
Dersin İçeriği |
Cumhuriyetin ilanında etkili olan düşünce akımlarının genel özellikleri ve temsilcileri ile günümüze kadar etkileri devam eden düşünce akımları ve temsilcileri işlenecektir. |
Dersin Ön Koşulları |
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. Ali Kurt |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Ferhan AKGÜN ÜNSAL |
Dersin Yardımcıları |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
BERKES, Niyazi (2002). Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul: YKY.Feroz Ahmad (2002). Modern Türkiye’nin Oluşumu, İstanbul: Kaynak Yayınları.Kollektif, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, İstanbul: İletişim Yayınları. Kollektif, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, “Siyasal Düşünce Akımları”, C.7, İstanbul: İletişim Yayınları.LEWIS, Bernard (2004). Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara: TTK.TUNÇAY, Mete (2009). Türkiye’de Sol Akımlar, 1-2, İstanbul: İletişim Yayınları. |
Notlar |
Bernard (2004). Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara: TTK. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
Verilen kaynak eserler. |
Ödev |
Ödev yok |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
0 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
0
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
8 |
112 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
158 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Cumhuriyet Dönemi Düşünce hareketlerinin genel görünümü |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Ön hazırlığa gerek yoktur. |
2 |
Halkçılık: 1912-1960 (1923-1960) |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
3 |
Halkçılık: 1960 ve sonrası |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
4 |
İslamcılık |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
5 |
İslamcılık: Günümüzde İslamcılık |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
6 |
Milliyetçilik |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
7 |
Milliyetçilik: Günümüzde milliyetçilik |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
8 |
Ara Sınav |
- |
- |
9 |
Sosyalizm 1960’a kadar |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
10 |
Sosyalizm 1960’tan sonra |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
11 |
Anadoluculuk |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
12 |
Kemalizm /Atatürkçülük |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
13 |
Liberalizm |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Verilen Kaynakları Okuma |
14 |
Genel Değerlendirme |
Sözlü ve Yazılı Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
Eksik kalan okumalar var ise tamamlanmalı. |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Bu dersin sonunda öğrenci;Cumhuriyet’i oluşturan süreci anlar. |
2 |
Türkiye Cumhuriyeti’nin temel meselelerini anlar. |
3 |
Cumhuriyet dönemi fikir akımlarını ve temsilcilerini öğrenir. |
4 |
Bu fikir akımlarından yola çıkarak değerlendirme yapar. |
5 |
Edebiyat ve düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
Ö1 |
5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 |
Ö2 |
5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 |
Ö3 |
5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 |
Ö4 |
5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 |
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek