Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Giriş, dersin amacı, metodu ve genel bir çerçevesi. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
2 |
Mezheplerin ortaya çıkışında dini, siyasi, sosyal ve psikolojik sebepler; İslam mezhepleri Tarihinde usul tartışmaları. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
3 |
Hz. Peygamber ve dört halife dönemi hadiseleri, Hz. Ali ve Muaviye mücadelesi, |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
4 |
Hariciler; Harici fırkalar ve temel görüşleri. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
5 |
Mürcie fırkası, temel görüşleri ve etkileri. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
6 |
Cebriye ve Kaderiye fırkaları ve bunların İslam düşüncesine katkıları. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
7 |
Mutezile mezhebi, ortaya çıkışı ve teşekkül dönemi, temel görüşleri, |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
8 |
Ara Sınav |
- |
- |
9 |
Basra ve Bağdat Mutezilesi, mensupları, görüşleri, kaynakları ve siyasi tutumları, |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
10 |
Şiilik, teşekkül dönemi ve fırkalara ayrılma süreci, |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
11 |
Zeydiyye ve İsmailiyye ekolleri, |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
12 |
Şii-İmamiyye ve temel görüşleri, |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
13 |
Şia’da Ahbarilik ve Usulilik, |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
14 |
Ehl-i sünnet ekolü, teşekkül süreci ve temel görüşleri, |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
15 |
Selefilik, Matüridilik ve Eş’arîlik |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
[1] Halil İbrahim Bulut, İslam Mezhepleri Tarihi, İstanbul, Ketebe Yayınları, 2021.[2] Eş’arî, Makâlat’ül-Islâmiyyîn ve’htilâfi’l-Musallîn, (ed. Helmut Ritter), Weisbaden 1980.[3]Muhammad Abu Zahra, İslâm’da Siyâsi ve İtikâdî Mezhepler Tarihi, (çev. E. Ruhi Fığlalı-O.Eskicioğlu), İstanbul 1970.[4] W.Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (çev. E.R.Fığlalı), Ankara 1981.[5] Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, İstanbul 1983.[6] Wilferd Madelung, Religious Schools and Sects in Medeiaeval Islam, London 1985. [7] Ibn Hazm, el-Fasl fî’l-Mile, Beirut 1986. [8] Bağdadi, Mezhepler arasındaki Farklar, İstanbul 1991. [9] Şehristani,el-Milel ve’n-nihal, (ed. Abdulamir Ali Mahna-Ali Hasan Faur), Beyrut 1993. [10]Hasan Onat, Emeviler Devri Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiiliği, Ankara 1993. [11] Osman Aydınlı, İslam Düşüncesinde Aklileşme Süreci, Ankara 2001. Matüridi, Kitâbü’t-Tevhîd Tercümesi, (çev. B. Topaloğlu), Ankara 2002.[12] S. Kutlu, İmam Matüridi ve Matüridilik, Ankara 2003. |
|