Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
TIB16754 |
24 |
0+1 |
0 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu derstte, öğrenciye tez aşamasında kullanacağı alet ve ekipmanların tanıtımı, çalışma prensipleri ve nasıl kullanılacağıyla birlikte elde edilecek sonuçların nasıl analiz edileceği ve nasıl yorumlanmasının gerektiği açıklanancaktır. İş güvenliği, laboratuvar güvenliği ve ilk yardım eğitimleri hususunda bilgilendirmeler yapılacaktır. Ayrıca, öğrencinin etik kurallara uyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarınının çıktılarının analizini yapabilmeyi, değerlendirmeyi, yorumlamayı ve talep edilen niteliklere uygun bir formatta bilimsel bir metin haline dönüştürebilmeleri becerisinin kazandırılmasıamaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
Tez çalışmasının yapıldığı alan, ortam ve kullanılacak alet ve ekipmanların tanıtılması, alet ve ekipmanların çalışma prensiplerinin gösterilmesi. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Bekir ALTUN |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Bekir ALTUN |
Dersin Yardımcıları |
Dr. Öğr. Üyesi Bekir ALTUN |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Tez yazma sanatı. / Michel Beaud ; çeviri Ayşe Meral. |
Notlar |
Craft of Scientific Presentations: Critical Steps to Succeed and Critical Errors to Avoid Michael Alley, New York 2002, ISBN 0387225870 |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 100 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
0 |
% 0 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
1 |
% 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
% 0 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
1
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
35 |
490 |
|
518 | AKTS Kredisi : 17
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları |
|
|
2 |
Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları |
|
|
3 |
Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi |
|
|
4 |
Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi |
|
|
5 |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, kaynak ve ekipmanların kullanımı |
|
|
6 |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, kaynak ve ekipmanların kullanımı |
|
|
7 |
Çalışmanın tasarımı |
|
|
8 |
Çalışmanın tasarımı |
|
|
9 |
Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti |
|
|
10 |
Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti |
|
|
11 |
Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması |
|
|
12 |
Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması |
|
|
13 |
Çalışmada kullanılacak istatistik programı |
|
|
14 |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorunlanması |
|
|
15 |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorunlanması |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütebilir. |
2 |
Bulgularını yazılı ve sözlü olarak sunabilir ve tartışabilir. |
3 |
Tez çalışması sırasında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir |
4 |
Tez konusuna ilişkin yöntem belirleyebilir ve uygulayabilir. |
5 |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilir. |
6 |
Tez çalışmasına ilişkin gelişmeleri literatür eşliğinde yorumlayabilir ve sunabilir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
Ö1 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö6 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek