Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| TIB24727 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
-Öğrencilere hadis şerhciliğinin başlangıcını tanıtılması ve şerh metinlerinden örnek okumalar yapılması. |
| Dersin İçeriği |
-Hadis şerh tarihinin bilinmesi, büyük hadis şarihlerinin metinlerinin analiz edilmesi. |
| Dersin Ön Koşulları |
- |
| Dersin Koordinatörü |
-Doç. Dr. Kamil YELEK |
| Dersi Verenler |
-Prof. Dr. Mustafa CANLI |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
-Hadis Şerh Geleneği Doğuşu Gelişimi Ve Dönüşümü Zişan Türcan, Hadis Şerh Literatürü 1-2 ed. M. Macit Karagözoğlu, Meâlimü’s-sünen Hattabi, Fethü’l-bâri İbn Hacer. |
| Notlar |
- |
| Döküman |
- |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 0 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 20 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
1 |
% 20 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
1 |
% 10 |
| Toplam |
4
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
13 |
5 |
65 |
| Ödevler |
1 |
30 |
30 |
| Ara Sınavlar |
1 |
18 |
18 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
180 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Hadis ve Şerh |
|
|
| 2 |
İlk Dönem şerhin özelikleri ve ilkeleri |
|
|
| 3 |
Şerh ve Arap Dili |
|
|
| 4 |
Şerhe İhtiyaç Duyulmasının Sebepleri |
|
|
| 5 |
Şerh Metinlerinin İçerik Tahlilleri |
|
|
| 6 |
İsnad ve Rical Ağırlıklı Şerhler |
|
|
| 7 |
Tasavvufi Hadis Şerhleri |
|
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
|
| 9 |
Klasik Dönem Hadis Şerhleri |
|
|
| 10 |
İmam Nevevi ve Şerhü’l-minhâc |
|
|
| 11 |
İbn Recep Fethü’l-bâri |
|
|
| 12 |
İbn Recep Fethü’l-bâri |
|
|
| 13 |
Bedrüddin Ayni ve Umdetül-kâri |
|
|
| 14 |
İlk Dönem ve Klasik Dönem Şerhlerinin Mukayesesi |
|
|
| 15 |
Şerh Literatürü Değerlendirmesi |
|
|
| 16 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Öğrenciler, şarih muhaddislerin hadislere genel bakışını öğreneceklerdir. |
| 2 |
Öğrenciler, hadiste şerhe niçin ihtiyaç duyuldu öğreneceklerdir. |
| 3 |
Öğrenciler, hadiste ilk şerhleri anlama becerisi kazanacaklardır. |
| 4 |
Öğrenciler, sorunlu gözüken hadisleri şarih muhaddislerin nasıl çözümlediğini öğreneceklerdir. |
| 5 |
Hattabi, İbn Hacer ve Ayni gibi şarihlerin eserlerini tanıma becerisi kazanacaklardır. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
|
Ö1 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek