KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
TIS19304 3 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere kat hizmetleri departmanındaki yönetimsel ve operasyonel faaliyetlere ilişkin bilgi ve yeterliliğin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu ders kat hizmetleri departmanının organizasyonunu, kat hizmetleri departmanında personel işlerini, kat hizmetleri departmanında planlama ve bilgi akışını, kat hizmetleri departmanında kontrol fonksiyonu ve bütçelemeyi, kat hizmetleri departmanında kullanılan malzemeleri, kat hizmetleri departmanında temizlik ve hijyeni, müşteri odalarının dekorasyonunu, kat hizmetleri departmanında güvenliği ve çamaşırhane yönetimini içermektedir. Anlatım, tartışma ve soru-cevap yöntemleri, öğretim yöntem ve teknikleri olarak kullanılacaktır.
Dersin Ön Koşulları sunum veya aktivite hazırlamak
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Mustafa Cevdet ALTUNEL
Dersi Verenler Prof.Dr. İLKE BAŞARANGİL
Dersin Yardımcıları Prof. Dr. İlke BAŞARANGİL
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
Notlar pdf dokümanları
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev Kat Hizmetleri Departmanında Planlama, Kat Hizmetleri Departmanında Kullanılan Ekipman, Hijyen ve Sağlık

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 1 % 20
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 1 15 15
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 11 11
Kısa Sınav 0 0 0
  92 | AKTS Kredisi : 3

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Kat hizmetleri departmanının tanımı ve organizasyonu Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
2 Kat hizmetleri departmanında personel işleri Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
3 Kat hizmetleri departmanında planlama Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
4 Kat hizmetleri departmanında bilgi akışı Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
5 Kat hizmetleri departmanında kontrol Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
6 Kat hizmetleri departmanında bütçeleme Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
7 Kat hizmetleri departmanında kullanılan malzemeler Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
8 Kat hizmetleri departmanında temizlik Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
9 Vize Sınavı -
10 Müşteri odalarının dekorasyonu Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
11 Kat hizmetleri departmanında hijyen Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
12 Kat hizmetleri departmanında güvenlik Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
13 Çamaşırhane yönetimi Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
14 Çamaşırhane işlemleri Anlatım ve sunum tekniği Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
15 konu tekrarı Prof.Dr. Meryem Akoğlan KOZAK. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Öğrenciler, kat hizmetleri departmanında temel kavram, ilkeler ve özellikleri açıklar
2 Öğrenciler, kat hizmetleri departmanında uygulanan yönetim fonksiyonlarını açıklar
3 Öğrenciler, Kat hizmetleri departmanındaki bilgi akışını uygulayabilir
4 Öğrenciler, kat hizmetleri departmanındaki personel işlerini açıklar
5 Öğrenciler, Kat hizmetlerinde uygulanan temizlik yöntemlerini açıklar
6 Öğrenciler, Kat hizmetlerinde çamaşırhane yönetimini açıklar ve kullanılan malzemeleri karşılaştırır

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 343444444434434
Ö2 545445444434434
Ö3 555444444434434
Ö4 344444444434434
Ö5 344444444434434
Ö6 545444444444434

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek