TURİZM İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
TIS19411 5 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin örgüt içerisindeki insan davranışlarını anlama ve tanımlamasına yönelik konulardaki yeteneklerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği Örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelenmesi ve analiz edilmesi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. SİBEL SÜ ERÖZ
Dersi Verenler Doç. Dr. SİBEL SÜ ERÖZ
Dersin Yardımcıları Bulunmamaktadır.
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
Notlar Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
Döküman Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 20
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 80
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 0 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 0 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ödevler 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  144 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Döküman
1 Turizm işletmelerinde örgütsel bağlılık Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa.,
2 Turizm işletmelerinde örgütsel davranış boyutları Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
3 Turizm İşletmelerindeiş tatmini Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
4 Turizm işletmelerinde motivasyon Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
5 Turizm işletmelerinde ekip çalışması Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
6 Turizm işletmelerinde çatışma yönetimi Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
7 Turizm işletmelerinde stres yönetimi ve tükenmişlik Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
8 Ara sınav Değerlendirme -
9 Turizm işletmelerinde örgütsel tükenmişlik Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
10 Turizm işletmelerinde psikolojik şiddet Anlatım, Tartışma ve Soru Cevapkonuyu araştırma Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
11 Turizm işletmelerinde cam tavan sendromu Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
12 Turizm işletmelerinde kişilik Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
13 Turizm işletmelerinde liderlik Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
14 Örgütsel davranışta güncel kavramlar Anlatım, Tartışma ve Soru Cevap Zeyyat Sabuncuoğlu (Editör) (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. mkm yayıncılık, Bursa
15 Final Sınavı Değerlendirme -

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Alanındaki temel kavramları açıklayabilir
2 Teorik kavramların turizm işletmelerindeki etkilerini ve sonuçlarını analiz edebilir
3 Çalışanların etkinlik ve verimliliğini arttıracak stratejiler geliştirebilir
4 Örgütlerde karşılaşılan davranışsal sorunları anlayabilir ve analiz ederek çözüm önerebilir
5 Turizm işletmelerinde çalışan davranışlarına yönelik farkındalık kazanır

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 422243322222222
Ö2 422244322322222
Ö3 422244342423423
Ö4 422244342323424
Ö5 422243332323424

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek