Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
TRF19102 |
4 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
İşletmelerin faaliyet gösterdiği sosyal psikolojik ortamı nasıl tanıyacaklarını öğretmek,Öğrenciye, sosyal psikoloji ile ilgili temel teorik bilgi vermek,Sosyal-psikolojik ortamlarda bireysel ve grupsal davranışın anlamını kavrama yeteneğini artırmak,İşletmelerin kuruluş yeri faktörlerinden birinin de sosyal-psikolojik faktörler olduğu üzerinde durarak sosyal psikolojinin önemini vurgulamak. |
Dersin İçeriği |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Vaka çalışması |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi MELTEM YALÇIN KAYIKÇI |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi MELTEM YALÇIN KAYIKÇI |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
D. O. Sears/ J.L. Freedman, (2007), Sosyal Psikoloji, İmge Kitabevi Yayınları |
Notlar |
Michael A. Hogg/ Graham M. Vaughan, (2007) Sosyal Psikoloji, Ütopya Yayınevi -David Krech ve Richard S. Crutchfild, (2007), Sosyal Psikoloji Ötüken Neşriyat -D. O. Sears/ J.L. Freedman, (2007), Sosyal Psikoloji, İmge Kitabevi Yayınları -Jean Maisonneuve, (2005), Sosyal Psikoloji, Dost Kitabevi -Alfred Adler (2000), Sosyal Duygunun Gelişiminde Bireysel Psikoloji, Hayat Yayınları |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
8 |
10 |
80 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
126 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Giriş-Kavramsal Açıklamalar |
Sözel anlatım |
dersin temel kaynakları |
2 |
Sosyal Psikolojinin Teorik Arka planı |
Sözel anlatım |
dersin temel kaynakları |
3 |
Sosyal Psikoloji nedir? |
Soru - cevap |
dersin temel kaynakları |
4 |
Sosyal Biliş ve sosyal düşünüş |
Tartışma |
dersin temel kaynakları |
5 |
Yükleme ve Sosyal Biliş |
Sözel anlatım |
dersin temel kaynakları |
6 |
Benlik ve Kimlik Psikolojisi |
Sözel anlatım |
dersin temel kaynakları |
7 |
İkna ve Tutum Yönetimi |
Sözel anlatım |
dersin temel kaynakları |
8 |
Sosyal etki modelleri |
Örneklendirme |
dersin temel kaynakları |
9 |
Ara Sınav |
- |
- |
10 |
Karar alma ve liderlik |
Sözel anlatım |
dersin temel kaynakları |
11 |
Önyargı ve ayrımcılık psikolojisi |
Sözel anlatım |
dersin temel kaynakları |
12 |
Psikolojik şiddet ve saldırganlık |
Sözel anlatım |
dersin temel kaynakları |
13 |
Yakınlaşma, çekme ve itme davranışları |
Sözel anlatım |
dersin temel kaynakları |
14 |
Toplum yanlısı ve karşıtı davranışlar Genel değerlendirme |
Örnek Olay inceleme |
dersin temel kaynakları |
15 |
Final Sınavı |
- |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Sosyal psikoloji üzerinde genel değerlendirme yapabilme |
2 |
Sosyal psikolojinin verileri ile örgütün içsel ve dışsal çevresini tanıma konusunda bilgi ve beceri kazanma |
3 |
Sosyal biliş ve sosyal düşünüşün örgütün çevresel faktörlerini tanımada önemini kavrama |
4 |
Örgüt ve çevresi arasında etkin iletişimde sosyal psikolojinin yaklaşımlarını önemini kavrar |
5 |
Mantıksal süreçleri kullanarak insanları ikna etme konusunda beceri kazanır |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
Ö1 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek