Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| TRF19209 |
4 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere temel istatistiksel kavramların öğretilmesi; günlük ve mesleki yaşamda karşılaşılabilecek verileri istatistiki açıdan ele alarak derleyebilme, işleyebilme veya özetleyebilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
| Dersin İçeriği |
Temel istatistiksel kavramlar; verilerin toplanması, sınıflandırılması, düzenlenmesi, sunulması ve yorum yapılabilmesi için gereken temel bilgiler; merkezi eğilim ve yaygınlık ölçüleri; olasılık kuramı; temel istatistiksel dağılımlar ve indeksler. |
| Dersin Ön Koşulları |
Yok |
| Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. Mustafa Cevdet ALTUNEL |
| Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mustafa Cevdet ALTUNEL |
| Dersin Yardımcıları |
Prof. Dr. Mustafa Cevdet ALTUNEL |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
İstatistik Metodları ve Uygulamaları, Prof. Dr. Fazıl Güler, Beta Yayınları, İstanbul, 2008 |
| Notlar |
İstatistik, Prof.Dr.Burhan ÇİL, Detay Yayıncılık.İstatistik (SCHAUM Serisi), Murray R. SPIEGEL-Larry J. STEPHENS, Nobel Yayıncılık. İstatistik, Prof.Dr. Ali Fuat YÜZER, Anadolu Üni. Yayınları, Ekim 2009. |
| Döküman |
- |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 30 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 0 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 70 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 30 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
1 |
% 20 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
3
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
11 |
2 |
22 |
| Ödevler |
1 |
6 |
6 |
| Ara Sınavlar |
1 |
22 |
22 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
27 |
27 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
122 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Giriş |
tanışma |
tanışma |
| 2 |
Verinin Temelleri |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 3 |
Ölçüm Düzeyleri |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 4 |
Örnekleme Yöntemleri |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 5 |
Gözlemsel ve Deneysel Çalışmalar |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 6 |
Nümerik verilerin incelenmesi, merkezi eğilim ölçüleri ve merkezi dağılım ölçüleri |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 7 |
Medyan, Persentil, Kartil, Beş Sayılı Özet ve Kutu-sakal Grafiği |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 8 |
Ara Sınav |
yazılı sınav |
yazılı sınav |
| 9 |
Kategorik Verilerin İncelenmesi ve korelasyon |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 10 |
Normal Dağılım |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 11 |
Medyan, persentil, kartil, beş sayılı özet ve kutu-sakal grafiği |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 12 |
Olasılık |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 13 |
Olasılık |
öğrenci sunumu |
öğrenci sunumu |
| 14 |
Ödev Sunumları |
öğrenci sunumu |
öğrenci sunumu |
| 15 |
Ödev Sunumları |
öğrenci sunumu |
öğrenci sunumu |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
İstatistiğin temel kavramlarını tanımlar. |
| 2 |
Ölçüm düzeyleri ve örnekleme tekniklerini açıklar. |
| 3 |
Gözlemsel ve deneysel çalışmalar arasındaki farklılıkları açıklar. |
| 4 |
Nümerik ve kategorik veriler arasındaki farkı açıklar. |
| 5 |
Merkezi eğilim ve merkezi dağılım ölçülerine ilişkin hesaplamaları hem manuel hem de bilgisayar programları aracılığıyla yapar. |
| 6 |
Olasılık kavramlarını tanımlar. |
| 7 |
Normal dağılımı anlar, z skorlarını hesaplar ve z tablosunu yorumlar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
|
Ö1 |
5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
|
Ö2 |
5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 |
|
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 |
|
Ö4 |
4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
|
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 |
|
Ö6 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
|
Ö7 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek