Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| ULI19709 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
Dersin amacı İran’ın bölgedeki siyasi rolünü ve Türkiye ile olan etkileşimini incelemek, öğrencilere bu bölgedeki temel eğilimler hakkında perspektif kazandırmak; İran örneğinde dış politikadaki dönemsel olarak değişen öncelikleri ve eğilimleri araştırarak ülkenin dış politika kararlarını analiz edebilmek ve bu doğrultuda dış politikanın nasıl şekillendiğini görmektir. |
| Dersin İçeriği |
- |
| Dersin Ön Koşulları |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Gülara Yenisey |
| Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Gülara Yenisey |
| Dersin Yardımcıları |
yoktur |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
- |
| Notlar |
- |
| Döküman |
- |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
1 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
3
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
6 |
84 |
| Ödevler |
1 |
0 |
0 |
| Ara Sınavlar |
0 |
30 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
40 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
166 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
1925 yılına kadar İran’ın kısa devletçilik tarihi |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 2 |
Kaçarlar döneminde başlayan modernleşme girişimleri |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 3 |
Rus-İngiliz rekabetinin İran devletine yansımaları |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 4 |
Pehlevi döneminde modernleşme girişimleri |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 5 |
Soğuk Savaşı başlatan ilk olay: Azerbaycan meselesi |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 6 |
Petrolün millileştirilmesi ve Musaddık olayı |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 7 |
Pehlevi’nin gerçekleştirdiği Ak Devrim |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 8 |
Ara Sınav |
- |
- |
| 9 |
1979 Devrimini hazırlayan temel faktörler |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 10 |
Devrim sonrasında İran siyasasında temel eğilimler |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 11 |
İran-Irak savaşı |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 12 |
Nükleer enerji sorunu |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 13 |
Devrim sonrasında İran’ın Batı ile ilişkileri |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 14 |
Devrim sonrası İran-Türkiye ilişkileri |
Ders anlatımı |
ders notları |
| 15 |
İran dış politikasında güncel konular |
Ders anlatımı |
ders notları |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Küresel ilişkilerde İranın öneminin nedenlerini açıklar |
| 2 |
İranın tarihinin, kültürünün, ekonomisinin ve dış politikasının temellerini açıklar |
| 3 |
İranın komşularıyla ve dünya güçleriyle ilişkilerinde temel sorunları tanımlar |
| 4 |
İrana ilişkin temel küresel jeopolitik gerilimleri analiz eder |
| 5 |
İran İslam Cumhuriyetinin iç yapısını açıklar |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
|
Ö1 |
4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
|
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
|
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
Ö5 |
3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek