Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| ULI22731 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
öğrencilerin küresel gıda güvenliği sorunlarını çok boyutlu olarak analiz edebilme, ilgili politika araçlarını eleştirel biçimde değerlendirebilme ve çözüm odaklı stratejiler geliştirebilme becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği |
Öğrenciler, küresel ölçekte gıda üretimini, tüketimini, gıdaya erişimi, gıda politikalarının nasıl şekillendiğini derinlemesine anlayacaklardır. Devletlerin, uluslararası örgütlerin ve devlet dışı aktörlerin rolünü inceleyerek, öğrenciler gıdanın bulunabilirliği, erişimi, kullanımı ve istikrarının küresel politikayı nasıl etkilediği ve bunun tersi hakkında kapsamlı bir anlayış geliştireceklerdir. |
| Dersin Ön Koşulları |
Yoktur |
| Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Sezin İba Gürsoy |
| Dersi Verenler |
Doç. Dr. Sezin İba Gürsoy |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Food Security and Globalization by Barling and Lang |
| Notlar |
Öğrenciler, yerel ve küresel ölçekte gıda güvensizliği ve yetersiz beslenmenin nedenlerini ve sonuçlarını ele almak için doğa ve sosyal bilimlerden kavramsal araçları uygulayacaklardır. |
| Döküman |
FAO (Food and Agriculture Organization): www.fao.orgWorld Food Programme (WFP): www.wfp.orgGlobal Food Security Index: www.foodsecurityindex.eiu.com |
| Ödev |
Ödev konuları dersin ilk haftası verilecektir. |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 30 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
1 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
1 |
% 20 |
| Toplam |
4
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
4 |
56 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınavlar |
1 |
28 |
28 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
56 |
56 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
182 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Gıda güvenGıda Güvenliğinin Tanımı ve Boyutlarıliği ile ilgili tanımlar |
Sözlü Anlatım |
Sunum |
| 2 |
Kavramın Tarihçesi ve Evrimi |
Sözlü Anlatım |
Sunum |
| 3 |
Gıda güvenliği – Uluslararası güvenlik ilişkisi |
Sözlü Anlatım |
Sunum |
| 4 |
Küresel ve Bölgesel Gıda Güvenliği Eğilimleri |
Sözlü Anlatım |
Sunum |
| 5 |
Gıda güvenliği ile ilgili kuruluşlar ve mevzuat |
Sözlü Anlatım |
Sunum |
| 6 |
Sürdürülebilir kalkınma ve gıda güvenliği |
Sözlü Anlatım |
Sunum |
| 7 |
İklim Değişikli, İklim Adaleti ve Gıda Güvenliği |
Sözlü Anlatım |
Sunum |
| 8 |
VİZE SINAVI |
Yazılı Sınav |
Sınav |
| 9 |
Pandemi ve Küresel Krizlerin Gıda Tedarik Zincirleri Üzerindeki Etkisi |
Sözlü Anlatım |
Makale |
| 10 |
Gıda Güvenliği Araştırmalarında Yükselen Trendler |
Sözlü Anlatım |
Sunum |
| 11 |
Türkiye ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Gıda Politikaları |
Grup Projesi |
Sunum |
| 12 |
Öğrenci Sunumları |
Örnek Olay |
Sunum |
| 13 |
Öğrenci Sunumları |
Örnek Olay |
Sunum |
| 14 |
Öğrenci Sunumları |
Örnek Olay |
Sunum |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Gıda güvenliğine ilişkin temel kavramları tanımlama |
| 2 |
Uluslararası ilişkiler, çatışma, barış ile gıda güvenliği arasında ilişki kurma |
| 3 |
Gıda güvenliğine ilişkin başlıca yasal mevzuatı öğrenme |
| 4 |
Gıda güvenliğinin temel aktörlerini ve paydaşlarını öğrenme |
| 5 |
Politika analizi raporu anlayabilme ve sözlü sunum yapabilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
|
Ö1 |
3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 |
|
Ö2 |
2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 |
|
Ö3 |
4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |
|
Ö4 |
3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
|
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek