1 |
Dilin tanımı ve özellikleri |
Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunması ve değerlendirilmesi |
Makale vb. bilimsel çalışmalar |
2 |
Dil-düşünce, dil toplum ve dil-edebiyat ilişkisi |
Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunması ve değerlendirilmesi |
Makale vb. bilimsel çalışmalar |
3 |
Dil ve kültür arasındaki ilişki |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
4 |
Yeryüzündeki diller ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri (dillerin doğuşu ve sınıflandırılması) |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
5 |
Dil ile ilgili terimlerin incelenmesi: ana dili, standart dil, lehçe, şive, ağız, argo vs. |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
6 |
Türk yazı dilinin gelişmesi ve tarihi devreleri |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
7 |
Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
8 |
Atatürk’ün dil politikası ve “Güneş Dil Teorisi” |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
9 |
ARA SINAV |
|
|
10 |
Türkçenin ses (fonetik) bilgisi özellikleri |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
11 |
Türkçenin şekil (morfoloji) bilgisi özellikleri |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
12 |
Türkçenin şekil (morfoloji) bilgisi özellikleri |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
13 |
Türkçenin cümle (sentaks) ve anlam (semantik) bilgisi özellikleri |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
14 |
Türkçenin cümle (sentaks) ve anlam (semantik) bilgisi özellikleri |
Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması |
Örnek metinler ve testler |
15 |
Yarıyıl sonu sınavı |
- |
- |