Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
UNV13102 |
2 |
2+0 |
2 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; yazılı ve sözlü anlatım türlerini tanıtmak ve yazılı ve sözlü anlatımda Türkçenin özelliklerini ve kurallarını doğru ve etkin kullanabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Yazılı anlatım, sözlü anlatım, yazım kuralları, noktalama işaretleri, anlatım bozuklukları. |
Dersin Ön Koşulları |
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü |
|
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. DİLEK ATICI |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
AKSOY, Ömer Asım: Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü - 1 Atasözleri Sözlüğü: İstanbul, 1988: İnkılâp Kitabevi.AKSOY, Ömer Asım: Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü - 2 Deyimler Sözlüğü: İstanbul, 1988: İnkılâp Kitabevi.BUCKLEY, Reid: Topluluk Önünde Konuşma - Doğruyu Söylemek Gerekirse: İstanbul, 2001: Sistem Yayıncılık.ÇOTUKSÖKEN, Yusuf: Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili: İstanbul, 2001: I, II: Papatya Yayıncılık.EKER, Süer: Çağdaş Türk Dili: Ankara, 2003: Grafiker Yayınları.TÜRK DİL KURUMU: Türkçe Sözlük: Ankara, 2011: Türk Dil Kurumu Yayınları: 549.YELTEN, Muhammet: Türk Dili ve Anlatım Bilgileri: İstanbul, 2010: Doğu Kütüphanesi. |
Notlar |
AKSAN, Doğan: Her Yönüyle Dil - Ana Çizgileriyle Dilbilim: Ankara, 2010: Türk Dil Kurumu Yayınları.BANGUOĞLU, Tahsin: Türkçenin Grameri: Ankara, 2000: Türk Dil Kurumu Yayınları.ERGİN, Muharrem: Üniversiteler İçin Türk Dili: İstanbul, 1986: Boğaziçi Yayınları.KARAHAN, Leylâ: Türkçede Söz Dizimi: Ankara, 2010: Akçağ Yayınları.KORKMAZ, Zeynep; ERCİLASUN, Ahmet B.; GÜLENSOY, Tuncer; PARLATIR, İsmail; ZÜLFİKAR, Hamza; BİRİNCİ, Necat: Türk Dili ve Kompozisyon: Bursa, 2007: Ekin Basım Yayın Dağıtım.TÜRK DİL KURUMU: Yazım Kılavuzu: Ankara, 2012: Türk Dil Kurumu Yayınları: 859. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
Dersin ödevi bulunmamaktadır. |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 20 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 80 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
58 | AKTS Kredisi : 2
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Doğru Anlatımın Kişisel ve Toplumsal İletişimdeki Önemi |
Anlatım,soru ve cevap |
Makale vb. bilimsel çalışmalar |
2 |
Yazılı Anlatım Türleri ve Örnekleri |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek metinler ve testler |
3 |
Yazılı Anlatım Türleri ve Örnekleri |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek metinler ve testler |
4 |
Sözlü Anlatım Türleri ve Örnekleri |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek sunumlar ve testler |
5 |
Sözlü Anlatım Türleri ve Örnekleri |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek sunumlar ve testler |
6 |
Yazım Kuralları |
Anlatım,soru ve cevap |
Yazım Kılavuzu, örnek metinler ve testler |
7 |
Yazım Kuralları |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek metinler ve testler |
8 |
ARA SINAV |
|
Örnek metinler ve testler |
9 |
Yazım Kuralları |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek metinler ve testler |
10 |
Noktalama İşaretleri |
Yazım Kılavuzu`nun incelenmesi ve noktalama işaretleri hakkında yazılmış eserlerin değerlendirilmesi |
Yazım Kılavuzu, örnek metinler ve testler |
11 |
Noktalama İşaretleri |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek metinler ve testler |
12 |
Anlatım Bozuklukları |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek metinler ve testler |
13 |
Anlatım Bozuklukları |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek metinler ve testler |
14 |
Anlatım Bozuklukları |
Anlatım,soru ve cevap |
Örnek metinler ve testler |
15 |
Anlatım Bozuklukları |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Doğru anlatımla ilgili temel kavramları tanımlar |
2 |
Doğru anlatımın unsurlarını açıklar |
3 |
Araştırma, okuma, yazma, bilgilenme kabiliyetlerini uygular |
4 |
Sözlü ve yazılı anlatım arasındaki farkları ayırt eder |
5 |
Doğru anlatımın iletişimdeki önemini kavrar |
6 |
Doğru anlatımı meydana getiren unsurları değerlendirir |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö4 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö5 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö6 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek