Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
UNV16110 |
2 |
2+0 |
2 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciye somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayattaki alışıldık ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilme ve bunlarla kendini ifade edebilme; kendini ve başkalarını tanıtabilme, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik sorular sorabilme ve bu türden sorulara yanıt verebilme; konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit şekilde anlaşabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
past simple: to be-statements, questions and short answers, pronunciation: was/wasn’t; were/weren’t; past simple statements-regular verbs, irregular verbs, and negative statements, pronunciation: past tense /ıd/ endings, past simple: yes/no questions and Wh- questions; be+going to- statements, questions and short answers; count and noncount nouns, pronunciation: of; adjectives; comparatives; superlatives |
Dersin Ön Koşulları |
İngilizce I |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Tacettin Turgay |
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. CÜNEYT BİLDİK |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Ders Kitabı: English File Elementary Students Book 4th ed., Oxford University Press |
Notlar |
Çalışma Kitabı: English File Elementary Workbook 4th ed., Oxford University Press |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 50 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 50 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
1 |
15 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
60 | AKTS Kredisi : 2
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
2 |
Past Simple of |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
3 |
Past Time expressions; Past Simple irregular verbs, |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
4 |
Past Simple regular vs irregular, irregular verbs; There is / There are |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
5 |
house related words; There was - There were, prepositions of place and movement |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
6 |
countable & uncountable nouns, food & drink related words; quantifiers |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
7 |
food containers; comparative adjectives, high numbers |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
8 |
Ara Sınav |
|
English File |
9 |
superlative adjectives, places and buildings; |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
10 |
holiday related words; |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
11 |
adverbs of manner and modifiers, common adverbs; infinitives |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
12 |
verbs that take the infinitive; definite article, communication related words |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
13 |
Present Perfect Tense, irregular Past Participles; Present Perfect vs Past Simple |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
14 |
irregular verbs; revision: question formation |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
15 |
irregular verbs; revision: question formation |
Anlatım,soru ve cevap |
English File |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
İhtiyaçlara yönelik konularda kısa rutin konuşmalarla iletişim kurar. |
2 |
Günlük konularda kısa rutin konuşmalarla iletişim kurar. |
3 |
Basit ve bilindik konulara ilişkin sorular sorar ve bu türden sorulara yanıt verir. |
4 |
Yaşadığı olayları betimler. |
5 |
Basit öyküler anlatır. |
6 |
Kısa ifadelerle ihtiyaca yönelik temel mal ve hizmetleri edinme sürecini tarif eder. |
7 |
Günlük yaşam ve deneyimlere ilişkin 2-3 paragraflık basit metinleri anlar. |
8 |
Kişisel deneyim ve günlük ihtiyaçlara yönelik fikir ve bilgileri yazılı olarak ifade eder. |
9 |
Basit yazılarla, olay, öykü, geleceğe ilişkin plan ve benzeri konuları anlatır. |
10 |
Günlük yaşama ilişkin talimat ve emirleri tanır ve uygular. |
11 |
Rutin günlük iletişim için yeterli sözcük bilgisine sahiptir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö4 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö5 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö6 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö7 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö8 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö9 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö10 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö11 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek