AKADEMİK TÜRKÇE

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
UNV19101 3 2+0 2 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; ana dili Türkçe olmayan öğrencilerin Türkçe okuma ve anlama düzeylerini arttırmak; öğrencilere yazılı ve sözlü anlatımda Türkçenin özelliklerini ve kurallarını doğru ve etkin kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Avrupa Ortak Dil portfolyosuna göre hazırlanmış C2 seviyesi Yabancılara Türkçe Öğretimi ders içeriği, bilimsel metin türleri, yazım kuralları, noktalama işaretleri.
Dersin Ön Koşulları
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. Ensar ALEMDAR
Dersi Verenler Öğr.Gör. ÖZLEM ŞUATAMAN
Dersin Yardımcıları
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar AKSOY, Ömer Asım: Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü - 1 Atasözleri Sözlüğü: İstanbul, 1988: İnkılâp Kitabevi.AKSOY, Ömer Asım: Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü - 2 Deyimler Sözlüğü: İstanbul, 1988: İnkılâp Kitabevi.BUCKLEY, Reid: Topluluk Önünde Konuşma - Doğruyu Söylemek Gerekirse: İstanbul, 2001: Sistem Yayıncılık.ÇOTUKSÖKEN, Yusuf: Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili: İstanbul, 2001: I, II: Papatya Yayıncılık.EKER, Süer: Çağdaş Türk Dili: Ankara, 2003: Grafiker Yayınları.TÜRK DİL KURUMU: Türkçe Sözlük: Ankara, 2011: Türk Dil Kurumu Yayınları: 549.YELTEN, Muhammet: Türk Dili ve Anlatım Bilgileri: İstanbul, 2010: Doğu Kütüphanesi.
Notlar AKSAN, Doğan: Her Yönüyle Dil - Ana Çizgileriyle Dilbilim: Ankara, 2010: Türk Dil Kurumu Yayınları.BANGUOĞLU, Tahsin: Türkçenin Grameri: Ankara, 2000: Türk Dil Kurumu Yayınları.KARAHAN, Leylâ: Türkçede Söz Dizimi: Ankara, 2010: Akçağ Yayınları.TÜRK DİL KURUMU: Yazım Kılavuzu: Ankara, 2012: Türk Dil Kurumu Yayınları: 859.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 80
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
  77 | AKTS Kredisi : 3

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Farklı metin türlerinin özelliklerini öğrenme Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Makale vb. bilimsel çalışmalar
2 Teori ile önerme arasındaki farkı seçme, seçici okuma ve not alma stratejileri geliştirme Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması Örnek metinler ve testler
3 Yan fikirleri ve satır aralarını yakalama, tasvirleri algılama Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması Örnek metinler ve testler
4 Hitabet, diksiyon, münazara (karşıt görüş geliştirme), sunum becerileri Konuyla ilgili örnek sunumların hazırlanması Örnek sunumlar ve testler
5 Kurgusal ve kurgusal olmayan farklı metin türlerinde uygun dilde yazabilme (hikaye, resmi yazışma…) Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması Örnek metinler ve testler
6 Kurgusal ve kurgusal olmayan farklı metin türlerinde uygun dilde yazabilme (hikaye, resmi yazışma…) Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması Örnek metinler ve testler
7 Bilgilendirici, tartışmacı, araştırmacı anlatımla yazı pratikleri (rapor, makale, haber...) Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması Örnek metinler ve testler
8 Yazım Kuralları Yazım kuralları ile ilgili uygulama metinlerinin hazırlanması Örnek metinler ve testler
9 ARA SINAV Konularla ilgili soruların hazırlanması Örnek metinler ve testler
10 Yazım Kuralları Yazım kuralları ile ilgili uygulama metinlerinin hazırlanması Örnek metinler ve testler
11 Noktalama İşaretleri Noktalama işaretleri ile ilgili uygulama metinlerinin hazırlanması Örnek metinler ve testler
12 Noktalama İşaretleri Noktalama işaretleri ile ilgili uygulama metinlerinin hazırlanması Örnek metinler ve testler
13 Düşünceyi geliştirme ve organize etme yollarını öğrenme, güncel kültür ve Türk kültürü bilgisi Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması Örnek metinler ve testler
14 Kaynak gösterme, paragraf ve metin özetleme, değerlendirme, eleştirme Konuyla ilgili örnek metinlerin incelenmesi ve hazırlanması Örnek metinler ve testler
15 Kütüphane kullanımını geliştirme, araştırma, yürütme (anket, mülakat, video, laboratuar) Örnek videolar üzerinden tanıtımın yapılıp değerlendirilmesi İlgili videolar

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Bilimsel yazı türlerini tanımlar.
2 Tez, makale, bildiri gibi akademik yazı türlerini açıklar.
3 Tez, makale, bildiri gibi akademik yazı türlerini karşılaştırır.
4 Tez, makale, bildiri gibi metinleri okurken not alır, çıkarımda bulunur.
5 Akademik metinleri değerlendirir.
6 Akademik toplantılarda akademik dile uygun konuşma yapar.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: Ders/dersDetay.php

Line Number: 353

Backtrace:

File: /var/www/ebp/application/views/Ders/dersDetay.php
Line: 353
Function: _error_handler

File: /var/www/ebp/application/controllers/Ders.php
Line: 34
Function: view

File: /var/www/ebp/index.php
Line: 315
Function: require_once

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Filename: Ders/dersDetay.php

Line Number: 353

Backtrace:

File: /var/www/ebp/application/views/Ders/dersDetay.php
Line: 353
Function: _error_handler

File: /var/www/ebp/application/controllers/Ders.php
Line: 34
Function: view

File: /var/www/ebp/index.php
Line: 315
Function: require_once

 

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek