Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
UNV20105 |
3 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciye somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayattaki alışıldık ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilme ve bunlarla kendini ifade edebilme; kendini ve başkalarını tanıtabilme, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik (nerde oturdukları, kimleri tanıdıkları gibi) sorular sorabilme ve bu türden sorulara yanıt verebilme; konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit şekilde anlaşabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Anlatım, sunum, seminer, tartışma |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. Gülnur Eti İçli |
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. FERAY ÇAKIRLI |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Ders Kitabı: English File Pre-intermediate Students Book 4th ed., Oxford University Press |
Notlar |
http://personel.klu.edu.tr/demetbozok/ |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
http://personel.klu.edu.tr/demetbozok/ |
Ödev |
http://personel.klu.edu.tr/demetbozok/ |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 50 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 50 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 30 |
Kısa Sınav |
1 |
% 20 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
3
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
2 |
30 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
1 |
5 |
5 |
|
100 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Tanışma |
|
|
2 |
word order in questions, common verb phrases; Present Simple |
Çalışma Kitabı Ünite 1 |
Çalışma Kitabı Ünite 1 |
3 |
describing people: appearance and personality; Present Continuous, clothes, prepositions of place |
Çalışma Kitabı Ünite 1 |
Çalışma Kitabı Ünite 1 |
4 |
Past Simple: regular and irregular verbs, holidays; Past Continuous |
Çalışma Kitabı Ünite 2 |
Çalışma Kitabı Ünite 2 |
5 |
prepositions of time and place; time sequencers and connectors, verb phrases |
Çalışma Kitabı Ünite 2 |
Çalışma Kitabı Ünite 2 |
6 |
be going to (plans and predictions), airports; Present Continuous (future arrangements) |
Çalışma Kitabı Ünite 3 |
Çalışma Kitabı Ünite 3 |
7 |
verbs + prepositions; defining relative clauses, paraphrasing |
Çalışma Kitabı Ünite 3 |
Çalışma Kitabı Ünite 3 |
8 |
Ara Sınav |
Çalışma Kitabı Ünite 1-3 |
Çalışma Kitabı Ünite 1-3 |
9 |
present perfect + yet, just, already, housework, make or do?; Present Perfect or Past Simple? |
Çalışma Kitabı Ünite 4 |
Çalışma Kitabı Ünite 4 |
10 |
shopping; indefinite pronouns, adjective ending -ed and -ing |
Çalışma Kitabı Ünite 4 |
Çalışma Kitabı Ünite 4 |
11 |
comparative adjectives and adverbs, as ... as, types of numbers; superlatives (+ ever + Present Perfect) |
Çalışma Kitabı Ünite 5 |
Çalışma Kitabı Ünite 5 |
12 |
describing a town or city; quantifiers too, (not) enough, health and the body |
Çalışma Kitabı Ünite 5 |
Çalışma Kitabı Ünite 5 |
13 |
will/wont (predictions), opposite verbs; will/wont/shall (other uses) |
Çalışma Kitabı Ünite 6 |
Çalışma Kitabı Ünite 6 |
14 |
verbs + back; verb forms: Present, Past, and Future, modifiers |
Çalışma Kitabı Ünite 6 |
Çalışma Kitabı Ünite 6 |
15 |
Genel Tekrar |
Çalışma Kitabı Ünite 1-6 |
Çalışma Kitabı Ünite 1-6 |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Çoğu rutin sosyal iletişimin üstesinden gelir. |
2 |
İhtiyaçları ve kişisel ilgi alanları hakkında konuşur. |
3 |
Basit bilgi alış-verişi, yaygın günlük emirler, bilindik konulara dair doğrudan sorular ve rutin medya duyurularını anlar. |
4 |
Gerçek yaşamdan alınmış 2-3 paragraflık metinlerin amacını, ana fikrini ve ayrıntılarının bir kısmını anlar. |
5 |
Basit paragraflar kullanarak fikir, duygu ve deneyimleri aktarır. |
6 |
Bilindik konularda kısa mektuplar ve notlar yazar. |
7 |
Günlük yaşamı anlatacak geniş bir sözcük bilgisine sahiptir. |
8 |
Bir dizi basit yapı ile bazı karmaşık yapılar kullanarak sözlü iletişim kurar. |
9 |
Temel ihtiyaçları kültürel açıdan uygun sayılacak tarzda dile getirir. |
10 |
Akıcı konuşur, tümceler arasında bağ kurar. |
11 |
Bazı üst düzey konularda anadil konuşurları arasında geçen konuşmaların ana fikrini anlar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
Ö1 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö2 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö3 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö4 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö5 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö6 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö7 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö8 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö9 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö10 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö11 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek