Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| UNV20105 |
3 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciye somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayattaki alışıldık ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilme ve bunlarla kendini ifade edebilme; kendini ve başkalarını tanıtabilme, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik (nerde oturdukları, kimleri tanıdıkları gibi) sorular sorabilme ve bu türden sorulara yanıt verebilme; konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit şekilde anlaşabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği |
Anlatım, sunum, seminer, tartışma |
| Dersin Ön Koşulları |
YOK |
| Dersin Koordinatörü |
Doktor Öğretim Üyesi Ayfer TANIŞ DÖNMEZ |
| Dersi Verenler |
Doktor Öğretim Üyesi Ayfer TANIŞ DÖNMEZ |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Ders Kitabı: English File Pre-intermediate Students Book 4th ed., Oxford University Press |
| Notlar |
. |
| Döküman |
. |
| Ödev |
. |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 50 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 50 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
2 |
30 |
| Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
100 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Tanışma |
- |
- |
| 2 |
word order in questions, common verb phrases; Present Simple |
Çalışma Kitabı Ünite 1 |
Çalışma Kitabı Ünite 1 |
| 3 |
describing people: appearance and personality; Present Continuous, clothes, prepositions of place |
Çalışma Kitabı Ünite 1 |
Çalışma Kitabı Ünite 1 |
| 4 |
Past Simple: regular and irregular verbs, holidays; Past Continuous |
Çalışma Kitabı Ünite 2 |
Çalışma Kitabı Ünite 2 |
| 5 |
prepositions of time and place; time sequencers and connectors, verb phrases |
Çalışma Kitabı Ünite 2 |
Çalışma Kitabı Ünite 2 |
| 6 |
be going to (plans and predictions), airports; Present Continuous (future arrangements) |
Çalışma Kitabı Ünite 3 |
Çalışma Kitabı Ünite 3 |
| 7 |
verbs + prepositions; defining relative clauses, paraphrasing |
Çalışma Kitabı Ünite 3 |
Çalışma Kitabı Ünite 3 |
| 8 |
Ara Sınav |
Çalışma Kitabı Ünite 1-3 |
Çalışma Kitabı Ünite 1-3 |
| 9 |
present perfect + yet, just, already, housework, make or do?; Present Perfect or Past Simple? |
Çalışma Kitabı Ünite 4 |
Çalışma Kitabı Ünite 4 |
| 10 |
shopping; indefinite pronouns, adjective ending -ed and -ing |
Çalışma Kitabı Ünite 4 |
Çalışma Kitabı Ünite 4 |
| 11 |
comparative adjectives and adverbs, as ... as, types of numbers; superlatives (+ ever + Present Perfect) |
Çalışma Kitabı Ünite 5 |
Çalışma Kitabı Ünite 5 |
| 12 |
describing a town or city; quantifiers too, (not) enough, health and the body |
Çalışma Kitabı Ünite 5 |
Çalışma Kitabı Ünite 5 |
| 13 |
will/wont (predictions), opposite verbs; will/wont/shall (other uses) |
Çalışma Kitabı Ünite 6 |
Çalışma Kitabı Ünite 6 |
| 14 |
verbs + back; verb forms: Present, Past, and Future, modifiers |
Çalışma Kitabı Ünite 6 |
Çalışma Kitabı Ünite 6 |
| 15 |
Genel Tekrar |
Çalışma Kitabı Ünite 1-6 |
Çalışma Kitabı Ünite 1-6 |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Çoğu rutin sosyal iletişimin üstesinden gelir. |
| 2 |
İhtiyaçları ve kişisel ilgi alanları hakkında konuşur. |
| 3 |
Basit bilgi alış-verişi, yaygın günlük emirler, bilindik konulara dair doğrudan sorular ve rutin medya duyurularını anlar. |
| 4 |
Gerçek yaşamdan alınmış 2-3 paragraflık metinlerin amacını, ana fikrini ve ayrıntılarının bir kısmını anlar. |
| 5 |
Bir dizi basit yapı ile bazı karmaşık yapılar kullanarak sözlü iletişim kurar. |
| 6 |
Temel ihtiyaçları kültürel açıdan uygun sayılacak tarzda dile getirir. |
| 7 |
Akıcı konuşur, tümceler arasında bağ kurar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
|
Ö1 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Ö2 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Ö3 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Ö4 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Ö5 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Ö6 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Ö7 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek