PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
UTL20205 4 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlamanın temel kavram ve alt süreçlerinin neler olduğunu öğretmektir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği, pazarlamayla ilgili temel kavramlar, pazarlamaya giriş, pazarlamanın önemi, mamul politikaları, fiyatlandırma politikaları, dağıtım politikaları, tutundurma politikaları, tüketici davranışları, pazar bölümlendirme, pazarlama araştırmalarıdır.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ebru BİLGEN KOCATÜRK
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Ebru BİLGEN KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Ebru BİLGEN KOCATÜRK
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar PAZARLAMA Editör: Doç. Dr. Serpil ÜNAL KESTANE, Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık.Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing Management, Pearson Prentice Hallİsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi
Notlar PAZARLAMA Editör: Doç. Dr. Serpil ÜNAL KESTANE, Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık.Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing Management, Pearson Prentice Hallİsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 5 75
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
  122 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 PazarlamanınTanımı, Kapsamı, Gelişimi ve Pazarlama Anlayışı ve Yeni Trendler Anlatım, soru cevap.
2 Pazarlama Çevresi, Stratejik Plânlama ve Pazarlamanın Rolü Anlatım, soru cevap.
3 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Anlatım, soru cevap.
4 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı Anlatım, soru cevap.
5 Endüstriyel Pazarlar Uluslararası Pazarlar Anlatım, soru cevap.
6 Pazar Bölümlerinde, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri Anlatım, soru cevap.
7 Mamul Anlatım, soru cevap.
8 Ara Sınav Sınav.
9 Fiyat Anlatım, soru cevap.
10 Tutundurma Anlatım, soru cevap.
11 İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama Anlatım, soru cevap.
12 Dağıtım: Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Anlatım, soru cevap.
13 Pazarlama yönetiminde organizasyon uygulama ve denetim Anlatım, soru cevap.
14 Hizmet pazarlaması Anlatım, soru cevap.
15 Uluslararası pazarlaması Anlatım, soru cevap.

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Pazarlama temel kavramlarını ve pazarlamanın gelişim süreçlerini açıklar.
2 Pazarlama karmasını ve pazarlamayı etkileyen makro ve mikro faktörleri anlar.
3 Pazarlama politika, strateji ve yaklaşımlarını bilir.
4 Pazarlamaya dair problemleri anlar ve çözüm üretir.
5 Piyasanın, işletmelerin pazarlama süreciyle paralel olarak nasıl izlenmesi gerektiğini bilir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 433323223422222
Ö2 322223231422222
Ö3 323222232422222
Ö4 322222222422222
Ö5 323222222422222

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek