Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| YAZ20401 |
4 |
4+0 |
4 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Öğrencileri, yüksek kaliteli bir yazılım ürünü geliştirmelerini sağlamak üzere, temel test yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği |
Yazılım Testi ve Test Süreçleri, Yazılım Geliştirme Türleri, Yazılım Test Seviyeleri, Yazılım Test Teknikleri, Yazılım Test Tipleri, Yazılım Karmaşıklığı, Yazılım Test Senaryosunun Oluşturulması, Model Tabanlı Yazılım Testi, Yazılım Teknik İncelemeleri |
| Dersin Ön Koşulları |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Bora ASLAN |
| Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Talha Burak ALAKUŞ |
| Dersin Yardımcıları |
Arş. Gör. Zeliha DEMİRCAN |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
- Ali Gürbüz. Yazılım Test Mühendisinin El Kitabı, Seçkin Yayınevi, 2023. - Asiye Bozkurt, Adem Çüçen ve Ahmet Adıgüzel. Yazılım Test Rehberi (Yazılım Testi Nasıl Yapılır?) Tümleştirme – Yapılandırma – Değişiklik – Sürüm – Test, Seçkin Yayıncılık, 2022. - Zeynep Nur Aktaş. Kaliteli Yazılım Nasıl Geliştirilir?, Seçkin Yayıncılık, 2021. |
| Notlar |
İlgili öğretim üyesinin önereceği ders notları. |
| Döküman |
İlgili öğretim üyesinin önereceği ders dokümanları. |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 10 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 20 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 0 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 70 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 20 |
| Kısa Sınav |
2 |
% 20 |
| Ödev |
1 |
% 10 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
5
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
2 |
28 |
| Ödevler |
1 |
5 |
5 |
| Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
| Kısa Sınav |
2 |
3 |
6 |
| |
120 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Yazılım Testi ve Test Süreçleri |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 2 |
Yazılım Geliştirme Türleri |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 3 |
Yazılım Test Seviyeleri |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 4 |
Yazılım Test Teknikleri - I |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 5 |
Yazılım Test Teknikleri - II |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 6 |
Yazılım Test Senaryolarının Oluşturulması |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 7 |
Yazılım Test Tipleri |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 8 |
Ara Sınav |
- |
- |
| 9 |
Yazılım Karmaşıklığı - I |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 10 |
Yazılım Karmaşıklığı - II |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 11 |
Yazılım Teknik İncelemeleri |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 12 |
Model Tabanlı Yazılım Testi |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 13 |
Yazılım Doğrulama ve Geçerleme |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 14 |
Yazılım Kalite Metrikleri |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
| 15 |
Yazılım Riskleri ve Olgunluk Modelleri |
Anlatım / Sunum |
Ders kaynaklarını okuma |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Öğrenciler, yazılım test etme kavramlarını tanımlayabileceklerdir. |
| 2 |
Öğrenciler, doğru yazılım test etme tekniklerine karar verebileceklerdir. |
| 3 |
Öğrenciler, yazılım test etme tekniklerini geliştirme projelerinde uygulayabileceklerdir. |
| 4 |
Öğrenciler, yazılım doğrulama yaklaşımlarını verilen yazılım geliştirme zaman döngüleri içerisinde belirleyebileceklerdir. |
| 5 |
Öğrenciler, test durumları, stratejileri ve senaryoları geliştirebileceklerdir. |
| 6 |
Öğrenciler, yazılım kalite metriklerini hesaplayabileceklerdir. |
| 7 |
Öğrenciler yazılım karmaşıklığını hesaplayıp, yazılımın kalitesi hakkında yorum yapabileceklerdir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
|
Ö1 |
3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
|
Ö2 |
4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
|
Ö3 |
3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 |
|
Ö4 |
3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
|
Ö5 |
3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 |
|
Ö6 |
3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
|
Ö7 |
3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek