OYUN PROGRAMLAMA

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
YAZ20405 5 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencileri oyun geliştirme süreci ile tanıştırmak, ve onlara modern bir oyun motoru kullanarak oyun geliştirme konusunda tecrübe aktarmaktır.
Dersin İçeriği Programlama odaklı, orta seviyede bir oyun programlama teknikleri, DirectX kutuphanesini kullanarak oyun geliştirme Direct3D, Direct3D APIsinin anlaşılması ve kullanılması Güncel grafik kartları ve 3B kütüphanelerindeki programlanabilir grafik pipeline ile çeşitli grafik teknikleri, ışıklandırma ve parçacık efektleri, vektör ve pixel gölgeleme programcıkları.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜSTÜNEL
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Burak BEYNEK
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar İlgili öğretim üyesinin önereceği kitap, ders notu, internet.
Notlar Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
Döküman -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 15
Mühendislik Tasarımı% 35
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 50
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Kısa Sınav 2 % 10
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 5 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
  159 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Döküman
1 Elektronik oyunların tarihsel gelişim süreci Ders kitabının okunması Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
2 Temel Matematiksel İşlemler Problem çözme Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
3 Render ve Çizim Ders kitabının okunması Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
4 Renklendirme Proje Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
5 Işıklandırma Grupla çalışma Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
6 Oyunlarde Yazı (Text) Yapısı Problem çözme Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
7 Oyunlarda Harman ve Kalıp İşlemleri Grupla çalışma Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
8 Basit Uygulamalar Proje Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
9 ARA SINAV - -
10 Fontlar Ders kitabının okunması Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
11 Mesh Kısım 1 Tartışma Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
12 Mesh Kısım 2 Grupla çalışma Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
13 Kamera Yapısı ve Arazi Grupla çalışma Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
14 Partikül Yapısı, Gölge ve Efektler Ders kitabının okunması Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138
15 Tepe ve Piksel Gölgelendirmesi Tartışma Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Frank Luna, Publisher: Jones & Bartlett Publishers; 1 edition (June 9, 2003), ISBN-10: 1556229135, ISBN-13: 978-1556229138

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Elektronik oyunlara ait tarihsel gelişim sürecini bilme
2 Nesne yönelimli bir şekilde oyun yazılımı tasarlayabilme,
3 Oyun mekanikleri tasarlayabilme,
4 Hazır modelleri/tasarımları oyun üzerinde kullanabilme,
5 Unity ile oyun programlama

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 44455334324
Ö2 33344333333
Ö3 34444343433
Ö4 44353434344
Ö5 43443433333

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek