İNGİLİZ ROMANI-II

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
İED19307 5 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin 19. yüzyıl İngiliz Romanının temel özelliklerini, dönemin edebi, sosyal, tarihsel, felsefi ve teorik gelişimini, romanın tarihsel ve edebi dönüşümünde Endüstri Devriminin önemini kavrayarak 19. yüzyıl İngiliz romanlarının temel niteliklerini ayırt edebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste, öncelikle 19. yüzyıla kadar İngiliz Romanında ortaya çıkan teknik ve tematik değişimler değerlendirilir. Bu bağlamda, 19. yüzyıl İngiliz romanlarının, sosyal, ekonomik, politik ve felsefi özellikleri tanıtılır, önceki dönem romanlarıyla farklılıkları ortaya konularak tartışılır ve ilgili eserler değerlendirilir.
Dersin Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Üyesi ALİ YİĞİT
Dersi Verenler Doç. Dr. Üyesi ALİ YİĞİT
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Kadir LÜTA
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Dennis Barbara. The Victorian Novel.Carolyn Betensky. Feeling for the Poor: Bourgeois Compassion, Social Action & The Victorian Novel.Patrick Brantlinger. A Companion to the Victorian Novel. Monica Cohen. Professional Domesticity in the Victorian novel: Women, Work and Home.Alice Jenkins. Rereading Victorian Fiction. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
Notlar 1. 19. yüzyıl İngiliz romanlarındaki sosyal, ekonomik, politik ve felsefi özellikleri tanır, yorumlar ve tartışır.2. sosyal gerçekçilik tekniğini tanır ve 18. yüzyıl biçimsel gerçekçilik tekniğiyle kıyaslar.3. 19. İngiliz yüzyıl romanı olarak sınıflandırılan romanların edebi ve sosyo-kültürel özelliklerini 18. yüzyıl romanlarıyla kıyaslar.4. dönemin sosyo-kültürel akımlarını ve felsefi değişimlerini söz konusu romanlarda gösterir.5. 19. yüzyıl kuramlarını açıklar, bu dönemde ortaya çıkan terim ve kavramları romanların teknik özellikleri çerçevesinde tespit eder.6. döneme ait romanları analiz edip yorumlar.7. bu dönemde ortaya çıkan roman çeşitlerini tanır, kıyaslar ve bu romanlarda incelenen sosyal ve edebi oluşumları tartışır.8. dönemin toplumsal olaylarını romanlardaki yansımaları ile yorumlar.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 50
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 50
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
  140 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 19. yüzyıl İngilteresine genel bakış Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
2 19. yüzyıl İngiliz Romanına giriş Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
3 1830-1850 yılları arasında yazılmış başlıca bir metin incelemesi Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
4 1830-1850 yılları arasında yazılmış başlıca bir metin incelemesi Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
5 Sosyal Gerçekçilik yazım tekniklerinin eserden örneklerle detaylandırılması Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
6 Belirlenen makalelerin tartışılması Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
7 Belirlenen makalelerin tartışılması Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
8 Ara Sınav Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
9 1850-1870 yılları arasında yazılmış başlıca bir metin incelemesi Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
10 1850-1870 yılları arasında yazılmış başlıca bir metin incelemesi Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
11 Eserin dönemin edebi kuramları ışığında tartışılması Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
12 19. yüzyıl sonundan seçilen başlıca bir metin incelemesi Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
13 19. yüzyıl sonundan seçilen başlıca bir metin incelemesi Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
14 19. yüzyıl sonundan seçilen başlıca bir metin incelemesi Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
15 Genel Tekrar Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı Dennis Barbara. The Victorian Novel. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 1. Viktorya dönemi (19.yy ) İngiliz romanı hakkında temel güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 2. Britanyada romanın gelişimi ve roman türleri, ile ilgili temel güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3 3. 19. yy. İngiliz romanının türlerini, karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi ve ekolojik arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 4. 19. yy. İngiliz romanlarında kullanılan İngilizce dilinin sistematik yapısı, işleyişi ve yazılı ve sözlü kullanımları hakkında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5 5. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
6 6. Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
7 7. Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak analiz eder.
8 8. İngilizce ve İngiliz edebiyatı ve kültürü alanlarındaki konuların ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir.
9 9. Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye ve becerilere sahiptir.
10 10. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini kullanarak bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve sonuçları ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda etkili araçlar kullanarak ifade eder.
11 11. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredatiçi ve müfredatdışı faaliyetlere katılarak incelemek yoluyla, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı ve iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
12 12. Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı ve iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 555555555555555
Ö2 555555555555555
Ö3 555555555555555
Ö4 555555555555555
Ö5 555555555555555
Ö6 555555555555555
Ö7 555555555555555
Ö8 555555555555555
Ö9 555555555555555
Ö10 555555555555555
Ö11 555555555555555
Ö12 555555555555555

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek