Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Çeviri, çevirmen, yapısal eşdeğerlilik, anlamsal eşdeğerlilik, kulanım eşdeğerliliği, çokanlamlılık, anlam belirsizliği, bağlam ve metin türü kavramları |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
--- |
2 |
Çevirmen ve dil kaynaklı sorunlar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 7-10 |
3 |
Yalın tümceler; iyelik yapıları; var/yok yapıları; ad, adıl ve ad belirleyicileri; “too/enough” kullanımı; dönüşlü yapılar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 11-74 |
4 |
Karşılaştırma yapılarında sıfat ve zarf kullanımı; koşut yapılar; kiplik yapıları; zaman yapıları |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 75-139 |
5 |
Edilgen yapılar; koşul yapıları; eylemlik barındıran yapılar; verb-ing barındıran yapılar; -ing/-ed sıfatlarının kullanımı; ettirgen yapı |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 140-177 |
6 |
Ad tümcecikleri; wish tümcecikleri; sıfat tümcecikleri; zarf tümcecikleri; dolgu it kullanımı |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 178-223 |
7 |
Bağlaçlar; tümcenin öbeklere ayrılması; dolaylı anlatım; eklenti sorular; whatever/whenever/whoever gibi ifadelerin kullanımı; ilgi/duyu eylemleri barındıran yapılar; devrik yapılar; dilek/istek kipi |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 224-250 |
8 |
Ara Sınav |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 7-250 |
9 |
Diğer yararlı yapılar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 251-254 |
10 |
Tümce öbekleri arasında özne, yüklem, tümleç, koşul, kiplik, zaman, vurgu, konu, neden-sonuç ilişkileri |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 255-268 |
11 |
Anlam belirsizliği ve çokanlamlılık barındıran yapılar için alternatif çeviriler |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 269-282 |
12 |
Hatalı ya da zayıf çeviri örneklerindeki sorunlar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 282-294 |
13 |
Çevirinin Türkçe ve İngilizcede doğal görünmesi |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 295-316 |
14 |
Çevirinin Türkçe ve İngilizcede doğal görünmesi |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 251-316 |
15 |
Genel Tekrar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
--- |
16 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|