| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Çeviri, çevirmen, yapısal eşdeğerlilik, anlamsal eşdeğerlilik, kulanım eşdeğerliliği, çokanlamlılık, anlam belirsizliği, bağlam ve metin türü kavramları |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
--- |
| 2 |
Çevirmen ve dil kaynaklı sorunlar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 7-10 |
| 3 |
Yalın tümceler; iyelik yapıları; var/yok yapıları; ad, adıl ve ad belirleyicileri; “too/enough” kullanımı; dönüşlü yapılar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 11-74 |
| 4 |
Karşılaştırma yapılarında sıfat ve zarf kullanımı; koşut yapılar; kiplik yapıları; zaman yapıları |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 75-139 |
| 5 |
Edilgen yapılar; koşul yapıları; eylemlik barındıran yapılar; verb-ing barındıran yapılar; -ing/-ed sıfatlarının kullanımı; ettirgen yapı |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 140-177 |
| 6 |
Ad tümcecikleri; wish tümcecikleri; sıfat tümcecikleri; zarf tümcecikleri; dolgu it kullanımı |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 178-223 |
| 7 |
Bağlaçlar; tümcenin öbeklere ayrılması; dolaylı anlatım; eklenti sorular; whatever/whenever/whoever gibi ifadelerin kullanımı; ilgi/duyu eylemleri barındıran yapılar; devrik yapılar; dilek/istek kipi |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 224-250 |
| 8 |
Ara Sınav |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 7-250 |
| 9 |
Diğer yararlı yapılar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 251-254 |
| 10 |
Tümce öbekleri arasında özne, yüklem, tümleç, koşul, kiplik, zaman, vurgu, konu, neden-sonuç ilişkileri |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 255-268 |
| 11 |
Anlam belirsizliği ve çokanlamlılık barındıran yapılar için alternatif çeviriler |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 269-282 |
| 12 |
Hatalı ya da zayıf çeviri örneklerindeki sorunlar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 282-294 |
| 13 |
Çevirinin Türkçe ve İngilizcede doğal görünmesi |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 295-316 |
| 14 |
Çevirinin Türkçe ve İngilizcede doğal görünmesi |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
Ders kitabı s. 251-316 |
| 15 |
Genel Tekrar |
Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim |
--- |
| 16 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
- |
- |
|