İKİNCİ YABANCI DİL-I (İSPANYOLCA)

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
İED20217 4 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrenciye somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayattaki alışıldık ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilme ve bunlarla kendini ifade edebilme; kendini ve başkalarınıtanıtabilme, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik (nerde oturdukları, kimleri tanıdıkları gibi) sorular sorabilme ve bu türden sorulara yanıt verebilme; konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları ve yardıma hazır olmaları halinde basit şekilde anlaşabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği presentarse; presentar cosas en clase; saludar y despedirse;dar y pedir los datos personales; preguntar sobre las palabras; el género; las tres conjugaciones -ar, -er, -ir; los verbosser, llamarse y tener; los números; nacionalidades; profesiones; el abecedario;expresar intenciones; explicar motivos; hablar de lo que sabemos; el presente de indicativo; algunosusos de a, con, de, por, para y porque; los artículo determinado el, la, los, las; los pronombres personales de sujeto; graduar por bien, bastante bien, regular, mal; idiomas;actividades de la clase; actividades de ocio;describir lugares; expresar existencia y ubicación; hablar del clima; algunos usos de hay; el verbo estar; el superlativo;un/una/unos/unas; los cuantificadores muy, mucho, mucha, muchos, muchas; qué, cuál/cuáles, cuántos/cuántas, dónde, cómo; el tiempo; geografía; lugares de interés turístico;identificar objetos; expresar necesidad; comprar en tiendas; hablar de preferencias; los demostrativos este/esta, estos/estas, esto; el/la/los/las + adjetivo; qué + sustantivo,cuál/cuáles; tener que + infinitivo; el verbo ir; el verbo preferir; los números a partir de 100; los colores; prendas de vestir; objetos de uso cotidiano
Dersin Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Tacettin TURGAY
Dersi Verenler Doç. Dr. Tacettin TURGAY
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Melih KURTULUŞ
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Ders Kitabı: Aula Internacional 1 Nueva Edición Libro del Alumno, Difusión
Notlar Çalışma Kitabı: Aula Internacional 1 Nueva Edición – Glossary, Difusión
Ön Hazırlık ve Dokümanlar http://personel.klu.edu.tr/tacettin.turgay/
Ödev http://personel.klu.edu.tr/tacettin.turgay/

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 50
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 50
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
  120 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Sunuş: İspanyolca dili, yapısı, anadil olarak konuşulduğu --- ülkeler; konuşur sayısı; önemi; ses ve yazım özellikleri; akraba olduğu diller konularında bilgilendirme Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim ---
2 Recursos léxicos Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Glossary
3 Recursos comunicativos:presentarse; presentar cosas en clase; saludar y despedirse Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 0; Haftalık çalışma materyalleri
4 Recursos comunicativos:dar y pedir los datos personales; preguntar sobre las palabrasRecursos gramaticales:el género; las tres conjugaciones -ar, -er, -ir; los verbos ser, llamarse y tener Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 1; Haftalık çalışma materyalleri
5 Recursos léxicos:los números; nacionalidades; profesiones; el abecedario Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 1; Haftalık çalışma materyalleri
6 Recursos comunicativos:expresar intenciones; explicar motivos; hablar de lo que sabemosRecursos gramaticales:el presente de indicativo; algunos usos de a, con, de, por, para y porque; los artículo determinado el, la, los, las; los pronombres personales de sujeto; graduar por bien, bastante bien, regular, mal Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 2; Haftalık çalışma materyalleri
7 Recursos léxicos:idiomas; actividades de la clase; actividades de ocio Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 2; Haftalık çalışma materyalleri
8 Ara Sınav Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 0-2; Glossary
9 Recursos léxicos Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Glossary
10 Recursos comunicativos:describir lugares; expresar existencia y ubicación; hablar del climaRecursos gramaticales:algunos usos de hay; el verbo estar; el superlativo; un/una/unos/unas; los cuantificadores muy, mucho, mucha, muchos, muchas; qué, cuál/cuáles, cuántos/cuántas, dónde, cómo Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 3; Haftalık çalışma materyalleri
11 Recursos léxicos:el tiempo; geografía; lugares de interés turístico Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 3; Haftalık çalışma materyalleri
12 Recursos comunicativos:identificar objetos; expresar necesidad; comprar en tiendas; hablar de preferenciasRecursos gramaticales:los demostrativos este/esta, estos/estas, esto; el/la/los/las + adjetivo; qué + sustantivo, cuál/cuáles; tener que + infinitivo; el verbo ir; el verbo preferir Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 4; Haftalık çalışma materyalleri
13 Recursos léxicos:los números a partir de 100; los colores; prendas de vestir; objetos de uso cotidiano Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 4; Haftalık çalışma materyalleri
14 Repaso Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 3-4; Glossary
15 Genel Tekrar Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders Kitabı Ünite 0-4
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı Ders Kitabı Ünite 0-4

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 İhtiyaçlara yönelik konularda kısa rutin konuşmalarla iletişim kurar.
2 Günlük konularda kısa rutin konuşmalarla iletişim kurar.
3 Basit ve bilindik konulara ilişkin sorular sorar ve bu türden sorulara yanıt verir.
4 Yaşadığı olayları betimler.
5 Basit öyküler anlatır.
6 Kısa ifadelerle ihtiyaca yönelik temel mal ve hizmetleri edinme sürecini tarif eder.
7 Günlük yaşam ve deneyimlere ilişkin 2-3 paragraflık basit metinleri anlar.
8 Basit yazılarla, olay, öykü, geleceğe ilişkin plan ve benzeri konuları anlatır.
9 Kişisel deneyim ve günlük ihtiyaçlara yönelik fikir ve bilgileri yazılı olarak ifade eder.
10 Günlük yaşama ilişkin talimat ve emirleri tanır ve uygular.
11 Rutin günlük iletişim için yeterli sözcük bilgisine sahiptir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 143533234331234
Ö2 143533234331234
Ö3 143533234331234
Ö4 143533234331234
Ö5 143533234331234
Ö6 143533234331234
Ö7 143533234331234
Ö8 143533234331234
Ö9 143533234331234
Ö10 143533234331234
Ö11 143533234331234

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek