İNGİLİZ TİYATROSU-I

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
İED20303 5 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin, İngiliz tiyatrosunun kökenlerini ve 18. yüzyıla kadar olan gelişimini tanıyabilecek, Ortaçağ ile 18. yüzyıl arasında İngilterede görülen önemli tiyatro akımlarını siyasi, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirerek inceleyebilecek, başlıca oyunları sınıflandırabilecek, karşılaştırabilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste, İngiliz tiyatrosunun kökenleri ile geçirdiği evreler, Ortaçağdan 18. yüzyıla kadar olan dönemde İngilterede görülen tiyatro akımlarını temsil eden önemli yazarlar ve eserleri siyasi, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirilerek incelenir, tartışılır, yorumlanır.
Dersin Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER ÖZGÜR
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER ÖZGÜR
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Melih KURTULUŞ
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
Notlar 1. İngiliz tiyatrosunun kökenlerini ve gelişimini tanır.2. Ortaçağdan 18. yüzyıla kadar olan dönemde İngilterede görülen önemli tiyatro türlerini tanımlar.3. Ortaçağdan 18. yüzyıla kadar olan dönemde yazılan İngiliz oyunlarını sınıflandırır.4. söz konusu dönemde İngiliz oyun yazarlarının eserlerini karşılaştırır.5. başlıca oyun yazarlarının eserlerini, biçim ve içerik açısından derinlemesine inceler ve yorumlar.6. başlıca eserlere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 50
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 50
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 30
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
  140 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 İngiliz tiyatrosuna giriş, ilgili terimlerin tanıtımı, sosyal, kültürel ve tarihsel arka planın incelenmesi Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
2 Ortaçağ tiyatrosu, Mucize (Mystery), Tansık (Miracle) ve Ahlak oyunlarına (Morality) giriş Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
3 Başlıca birer Mucize ve Tansık oyunu örneği incelemesi Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
4 Başlıca bir Ahlak oyunu örneği incelemesi Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
5 I.Elizabeth çağı oyun yazarları ve tiyatrosunun tanıtımı Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
6 I.Elizabeth döneminden başlıca bir trajedi örneği incelemesi Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
7 I.Elizabeth döneminden başlıca bir trajedi örneği incelemesi Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
8 Arasınav Ders materyalinin önceden okunması Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
9 Başlıca bir Comedy of Humours örneği incelemesi Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
10 Aynı döneme ait başlıca bir trajedi örneği incelemesi Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
11 17. yüzyıl Restorasyon döneminin tarihçesi, oyun yazarları, tiyatro türleri ve tiyatrosu Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
12 Başlıca bir Restorasyon Töre Komedisi örneği incelemesi Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
13 Başlıca bir Restorasyon Töre Komedisi örneği incelemesi Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
14 Başlıca bir Restorasyon Töre Komedisi örneği incelemesi Ders materyalinin önceden okunması Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
15 Genel Tekrar Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı Deborah Payne Fisk. The Cambridge Companion to English Restoration Theatre. David Scott Kastan. Staging the Renaissance Reinterpretations of Elizabethan and Jacobean Drama. J.R. Mulryne ve Margaret Shewring, ed. Theatre of the English and Italian Renaissance. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 İngiliz ve dünya tiyatrosunun kökenlerini ve gelişimini tanır.
2 Ortaçağdan 18. yüzyıla kadar olan dönemde İngilterede görülen önemli tiyatro türlerini tanımlar.
3 Ortaçağdan 18. yüzyıla kadar olan dönemde yazılan İngiliz oyunlarını sınıflandırır.
4 Söz konusu döneme ait İngiliz oyun yazarlarının eserlerini karşılaştırır.
5 Başlıca eserlere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır.
6 Dönemin başlıca eserlerini kültürel, dini, siyasi, entelektüel ve edebi arka planları ışığında tanır, sınıflandırır ve analiz eder.
7 Tiyatro sanatında dil, anlatım, beden dili, sahneleme ve teatral gösteri gibi konularda temel bilgi sahibidir.
8 Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 545535555453435
Ö2 545535555453435
Ö3 545535555453435
Ö4 545535555453435
Ö5 555535555453435
Ö6 555535555453435
Ö7 555535555453435
Ö8 555535555453435

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek