İKİNCİ YABANCI DİL-III (İSPANYOLCA)

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
İED20313 4 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrenciye dolaysız anlatımlarda cümleleri ve sıkça kullanılan tabirleri anlayabilme (örneğin kişinin kendisiyle, ailesiyle, alışverişle, iş ve yakın çevreyle ilgili bilgiler); basit ve rutin durumlarda anlaşabilme, bilindik ve alışıldık konuların basit ve doğrudan aktarımını yapabilme; basit anlatımlarla geldiği yeri, eğitimini, yakın çevresini ve doğrudan ihtiyaca yönelik durumları anlatabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği hablar del hábitos y dificultades; hablar de la duración; hacer recomendaciones; describir sentimientos; preguntar y responder sobre motivaciones; los presentes regulares e irregulares; verbos reflexivos; los verbos costar y sentirse; para/porque; desde, desde hace/hace … que; sentirse ridículo/a, seguro/a, inseguro/a, frustrado/a, bien, mal, …; actividades para aprender idiomas; profesiones; el abecedario;relatar y relacionar acontecimientos pasados; hablar del inicio y de la duración de una acción; forma y usos del pretérito indefinido; empezar a + infinitivo; ir/irse; marcadores temporales para el pasado; las preposiciones desde, durante y hasta; cine; biografías;expresar gustos y preferencias; describir una casa; comparar; expresar coincidencia; ubicar objetos en el espacio; describir objetos; comparativos; las preposiciones sin, con, debajo, encima, detrás, delante, …; los pronombres posesivos el mío/la mía, el tuyo/la tuya, el suyo/la suya; usos de ser y estar; los verbos gustar, encantar y preferir; tipos de vivienda; partes de una vivienda; formas, estilos y materiales;desenvolverse en situaciones muy codificadas: invitaciones, presentaciones, saludos y despedidas; pedir cosas, acciones y favores; pedir y conceder permiso; dar excusas y justificar; formas regulares e irregulares del gerundio; estar + gerundio; condicional; saludos y despedidas; los verbos de cortesía poder, importar, ayudar, poner; dar, dejar y prestar;hablar de actividades de ocio; hablar de horarios; relatar experiencias pasadas; describir lugares; hablar de intenciones y proyectos; el pretérito perfecto; ya, todavía no; ir a + infinitivo; querer/pensar + infinitivo; actividades y lugares de ocio; viajes
Dersin Ön Koşulları İED20220 - İspanyolca-II
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Tacettin TURGAY
Dersi Verenler Doç. Dr. Tacettin TURGAY
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Melih KURTULUŞ
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Ders kitabı: Aula Internacional 2 Nueva Edición Libro del Alumno, Difusión
Notlar Haftalık çalışma materyalleri
Ön Hazırlık ve Dokümanlar http://personel.klu.edu.tr/tacettin.turgay/
Ödev http://personel.klu.edu.tr/tacettin.turgay/

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 50
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 50
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
  120 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Recursos léxicos Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Glossary
2 Recursos comunicativos: hablar del hábitos y dificultades; hablar de la duración; hacer recomendaciones; describir sentimientos; preguntar y responder sobre motivaciones Recursos gramaticales: los presentes regulares e irregulares; verbos reflexivos; los verbos costar y sentirse; para/porque; desde, desde hace/hace … que Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 1; Haftalık çalışma materyalleri
3 Recursos léxicos: sentirse ridículo/a, seguro/a, inseguro/a, frustrado/a, bien, mal, …; actividades para aprender idiomas; profesiones; el abecedario Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 1; Haftalık çalışma materyalleri
4 Recursos comunicativos: relatar y relacionar acontecimientos pasados; hablar del inicio y de la duración de una acción Recursos gramaticales: forma y usos del pretérito indefinido; empezar a + infinitivo; ir/irse; marcadores temporales para el pasado; las preposiciones desde, durante y hasta Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 2; Haftalık çalışma materyalleri
5 Recursos léxicos: cine; biografías Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 2; Haftalık çalışma materyalleri
6 Recursos comunicativos: expresar gustos y preferencias; describir una casa; comparar; expresar coincidencia; ubicar objetos en el espacio; describir objetos Recursos gramaticales: comparativos; las preposiciones sin, con, debajo, encima, detrás, delante, …; los pronombres posesivos el mío/la mía, el tuyo/la tuya, el suyo/la suya; usos de ser y estar; los verbos gustar, encantar y preferir Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 3; Haftalık çalışma materyalleri
7 Recursos léxicos: tipos de vivienda; partes de una vivienda; formas, estilos y materiales Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 3; Haftalık çalışma materyalleri
8 Ara Sınav Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 1-3; Glossary
9 Recursos léxicos Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Glossary
10 Recursos comunicativos: desenvolverse en situaciones muy codificadas: invitaciones, presentaciones, saludos y despedidas; pedir cosas, acciones y favores; pedir y conceder permiso; dar excusas y justificar Recursos gramaticales: formas regulares e irregulares del gerundio; estar + gerundio; condicional Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 4; Haftalık çalışma materyalleri
11 Recursos léxicos: saludos y despedidas; los verbos de cortesía poder, importar, ayudar, poner; dar, dejar y prestar Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 4; Haftalık çalışma materyalleri
12 Recursos comunicativos: hablar de actividades de ocio; hablar de horarios; relatar experiencias pasadas; describir lugares; hablar de intenciones y proyectos Recursos gramaticales: el pretérito perfecto; ya, todavía no; ir a + infinitivo; querer/pensar + infinitivo Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 5; Haftalık çalışma materyalleri
13 Recursos léxicos: actividades y lugares de ocio; viajes Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 5; Haftalık çalışma materyalleri
14 Repaso Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders kitabı Ünite 4-5; Glossary
15 Genel Tekrar Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, grupla çalışma, bireysel çalışma, problem çözme, canlandırma, bilgisayar destekli öğretim Ders Kitabı
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı Ders Kitabı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Çoğu rutin sosyal iletişimin üstesinden gelir.
2 İhtiyaçları ve kişisel ilgi alanları hakkında konuşur.
3 Basit bilgi alış-verişi, yaygın günlük emirler, bilindik konulara dair doğrudan sorular ve rutin medya duyurularını anlar.
4 Gerçek yaşamdan alınmış 2-3 paragraflık metinlerin amacını, ana fikrini ve ayrıntılarının bir kısmını anlar.
5 Basit paragraflar kullanarak fikir, duygu ve deneyimleri aktarır.
6 Bilindik konularda kısa mektuplar ve notlar yazar.
7 Günlük yaşamı anlatacak geniş bir sözcük bilgisine sahiptir.
8 Bir dizi basit yapı ile bazı karmaşık yapılar kullanarak sözlü iletişim kurar.
9 Temel ihtiyaçları kültürel açıdan uygun sayılacak tarzda dile getirir.
10 Akıcı konuşur, tümceler arasında bağ kurar.
11 Bazı üst düzey konularda anadil konuşurları arasında geçen konuşmaların ana fikrini anlar.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 143533234331234
Ö2 143533234331234
Ö3 143533234331234
Ö4 143533234331234
Ö5 143533234331234
Ö6 143533234331234
Ö7 143533234331234
Ö8 143533234331234
Ö9 143533234331234
Ö10 143533234331234
Ö11 143533234331234

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek