DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
İED22417 4 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Uzaktan Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere yabancı dil öğretimi yaklaşımları ve yöntemleri becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Ders yabancı dilde çeşitli öğretim yaklaşım ve yöntemlerin öğretilmesini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Oya TUNABOYLU
Dersi Verenler Prof. Dr. Oya TUNABOYLU
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Kadir LÜTA
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar - Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press.- Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press.- Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
Notlar -
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev - Öğrenciler haftalık olarak işlenecek konuyu okuyarak derse gelmekle yükümlüdür.

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 50
Eğitim Bilimleri% 100
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 % 20
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
  114 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Yabancı dil öğretimine giriş ve dil öğretiminde yaklaşımlar ve metotlar Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
2 Dilbilgisi çeviri yöntemleri Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
3 Direkt yöntem Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
4 Dil duyumsal yöntem Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
5 Sessiz yöntem & Desuggestopedia Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
6 Topluluk odaklı dil öğrenimi Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
7 Toplam fiziksel tepki yöntemi Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
8 Ara Sınav Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
9 İçerik bazlı ve görev bazlı yaklaşım Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
10 İşbirliğine dayalı öğrenme & çoklu zeka kuramı Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
11 Yöntemler üzerine öğrenci pratikleri Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
12 Yöntemler üzerine öğrenci pratikleri Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
13 Yöntemler üzerine öğrenci pratikleri Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
14 Yöntemler üzerine öğrenci pratikleri Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
15 Genel Tekrar Yöntemler; Anlatım, Tartışma: Teknikler; Soru-Cevap Ders materyalinin önceden okunması: Dökümanlar; Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı Cooze, M. (2017). Approaches to learning and teaching English as a second language. Cambridge: Cambridge University Press. Larsen-Freeman, D. (2011). Techniques and principles in language teaching. (3rd ed). Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Dil öğretimi ile ilgili kavram ve süreçleri anlama ve analiz etme bilgisini kullanır.
2 Dil öğrenme kavramlarını ve süreçlerini analiz eder.
3 mesleki güvene sahip olur.
4 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri kavrar.
5 Dil öğrenme stratejilerini etkili bir şekilde kullanır.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 131511113235215
Ö2 131511113235215
Ö3 555555555555555
Ö4 131511113235215
Ö5 131511113235215

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek