Babaeski Meslek Yüksekokulu : Çağrı Merkezi Hizmetleri

Program Genel Bilgileri
Eğitim Dili Türkçe
Bölüm Başkanı (yada Eşdeğeri) Dr. Öğr. Üyesi Tahsin IŞIK
Bologna Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tahsin IŞIK
Bologna Koordinatör Yrd. Öğr.Gör. Enes ÇELİK
Eğitim Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 0
Staj Durumu Yok
Merkezi Sınav Puan Türü (ÖSYM) TYT
Programın ISCED Kodu 415
YÖK | ISCED
Programın Amacı
Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimine katkıda bulunmak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli tecrübeyi kazanmış, disiplinli çalışma becerisi, takım liderliği, iletişim becerisi yüksek ve ikna kabiliyeti güçlü, nitelikli işgücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Türkiye'de çağrı merkezi sektörüne ilgi duyan mesleki anlamda uzmanlaşmak isteyenlere üniversitede eğitim alarak sektörde istihdam edilme imkânı sağlanmayı amaçlar.
Tarihçe
Babaeski YüksekOkulu Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı 2015-2016 eğitim öğretim yılında ön lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.
Kazanılan Derece
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans diploması verilir.
Kabul Koşulları
Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.
Üst Kademeye Geçiş
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavına girerek, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince uygun görülen lisans programına yerleştirilmeleri halinde lisans programlarında öğrenim görebilirler. Bu Lisans programları:Halkla İlişkiler,Halkla İlişkiler ve Reklamcılık,Halkla İlişkiler ve Tanıtım,İletişim,İletişim Bilimleri,İletişim Sanatları,İletişim Tasarımı ve Medya,İnsan Kaynakları Yönetimi,İşletme,İşletme Bilgi Yönetimi,Lojistik Yönetimi,Medya ve İletişim,Medya ve İletişim Sistemleri,Reklamcılık ve Halkla İlişkiler,Yeni Medya ve Gazetecilik,Yeni Medya,Teknoloji ve Bilgi Yönetimi,Yönetim Bilişim Sistemleri.
Mezuniyet Koşulları
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İstihdam Alanları / Regüle Edilmiş Meslekler
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir.
Diploma Eki
Diploma Eki, mezun olan tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak verilmektedir.
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
CMH20101DAVRANIŞ BİLİMLERİ ANALİZİZorunlu3+05
BYA18109İŞLETMEYE GİRİŞZorunlu3+04
UNV13111TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIZorunlu1+12
CMH20109ETKİLİ KONUŞMA TEKNİKLERİZorunlu3+04
CMH20107ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-IZorunlu3+04
CMH20105ETKİLİ OFİS PROGRAMI KULLANIMIZorunlu3+04
CMH20103İLETİŞİME GİRİŞZorunlu3+05
 Seçmeli DerslerSeçmeli2+02
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
UNV19101AKADEMİK TÜRKÇESeçmeli2+03
UNV13003MESLEK ETİĞİSeçmeli2+02
CMH20113BİLİMSEL ETKİNLİKLERSeçmeli2+02
CMH20111MESLEKİ ORYANTASYON VE YENİ MEDYAYA GİRİŞSeçmeli2+02
2. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
CMH20106DİJİTAL MEDYA VE İLETİŞİMZorunlu3+05
UNV13027İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİZorunlu2+02
CMH20114DİKSİYONZorunlu3+03
CMH20108YAZIŞMA TEKNİKLERİZorunlu3+04
CMH20104ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-IIZorunlu3+04
CMH20102ÇAĞRI MERKEZLERİNDE HALKLA İLİŞKİLERZorunlu3+04
CMH18112ÇAĞRI MERKEZLERİNDE PAZARLAMAZorunlu3+04
 Seçmeli DerslerSeçmeli3+04
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
CMH20116İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARISeçmeli3+04
CMH20110ON PARMAK YAZMA TEKNİKLERİ-ISeçmeli3+04
BYA18118AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYESeçmeli3+04
BYA18102TEMEL HUKUK VE İŞ HUKUKUSeçmeli3+04
3. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
UNV13001GİRİŞİMCİLİKZorunlu2+02
CMH20203İNTERNET VE MOBİL TİCARETZorunlu3+05
CMH15205ÇAĞRI MERKEZİNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİZorunlu3+05
CMH20201ÇAĞRI MERKEZLERİNDE HİZMET PAZARLAMASIZorunlu3+05
 Seçmeli DerslerSeçmeli2+02
 Seçmeli DerslerSeçmeli2+03
 Seçmeli DerslerSeçmeli3+04
 Seçmeli DerslerSeçmeli3+04
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
CMH21241GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARISeçmeli1+24
UNV13011ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİSeçmeli2+02
CMH20239BİLGİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİSeçmeli3+04
CMH20237TÜRK VERGİ SİSTEMİSeçmeli3+04
CMH20229ÇAĞRI MERKEZLERİ İÇİN SATIŞ TEKNİKLERİSeçmeli3+04
CMH20227OFİS PROGRAMLARISeçmeli3+04
CMH20225TEMEL MUHASEBE BİLGİSİSeçmeli3+04
CMH20223MEDYA VE İLETİŞİM HUKUKUSeçmeli2+03
CMH20221DİJİTAL TİCARET YÖNETİMİSeçmeli2+03
CMH20219ÇALIŞMA HAYATINDA MOTİVASYONSeçmeli2+03
CMH20217ETKİLİ ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİSeçmeli2+03
CMH20211ÇAĞRI MERKEZİNDE KRİZ YÖNETİMİSeçmeli3+04
CMH20209TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ANALİZİSeçmeli2+02
CMH20207İŞ ZEKASISeçmeli3+04
CMH20135KAMPANYA YÖNETİMİSeçmeli3+04
CMH20133VERİ TABANI YÖNETİMİ VE RAPORLAMASeçmeli3+04
CMH20131ON PARMAK YAZMA TEKNİKLERİ-IISeçmeli3+04
CMH15215SOSYAL MEDYASeçmeli2+02
CMH15213KARİYER PLANLAMASeçmeli2+02
4. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
UNV18201TÜRK DİLİZorunlu4+04
UNV18203ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİZorunlu4+04
UNV18205İNGİLİZCEZorunlu4+04
UNV18207İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZorunlu0+1818
 Toplam AKTS30
Program Yeterlilikleri
  1. Çağrı hizmetleri alanı ile ilgili temel kavram, kuram, ilke ve yaklaşımları açıklar/analiz eder.
  2. Çağrı hizmetleri alanındaki temel bilgi ve becerilere ilişkin gelişim ve değişimleri değerlendirerek, öğrenme ihtiyaçlarını ve mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
  3. Çağrı hizmetleri alanında mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak verileri tanımlayıp, analiz etmede eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerini çözüm önerileri geliştirmede kullanır.
  4. Çağrı hizmetleri alanı ile ilgili kavram kuram yöntem ve teknikleri, alanla ilgili olay- olguların analizinde uygular
  5. Çağrı hizmetleri alanında, ekip üyesi olarak, planlanan görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
  6. Çağrı hizmetleri alanında hizmet üretilmesi ve sunumunda, ulusal ve uluslararası hukuk normlarını ve mesleki etik değerlerini esas alır.
  7. Çağdaş büro ortamlarında gereksinim duyulan teknoloji ve çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını hizmet üretim ve sunumunda etkili olarak uygular.
  8. Çağrı hizmetleri alanında hizmet üretim ve sunumunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
  9. Çağrı hizmetleri alanındaki bilgileri araştırma ve Avrupa Dil Portfolyosu A2 düzeyinde bir yabancı dili (İngilizce) meslektaşları ile iletişim kurmada etkili olarak kullanır.
Geçmiş Dönemlere Ait Eğitim Planları