- Turizm işletmeciliği alanındaki araştırmalarında olay, olgu, durum ve sorunları alanın kavram, kuram, ilke, yaklaşım ve modellerine dayalı analiz eder ve değerlendirir.
- Bir araştırma sürecini bilimsel bütünlük içinde kurgulama, tasarlama, uygulama ve uyarlama yeteneğine sahip olur.
- Alanında ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan çalışmaları geliştirerek bilginin sınırlarını genişleten özgün araştırmalar ile bilime katkıda bulunur.
- Yeni teoriler geliştirilebilir ve yeni teorilerin eleştirel analizi, değerlendirilmesi ve sentezini yapma kapasitesine sahip olur.
- Turizm işletmeciliği alanında ulusal ve uluslararası güncel konulara yönelik nitel ve nicel verilere dayalı analiz ve değerlendirme raporları hazırlar.
- Turizm işletmeciliği alanında yaptığı çalışmalarda bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
- Turizm işletmeciliği alanında yaptığı çalışmalarda ulusal ve uluslararası hukuk ve evrensel normlara uygun hareket eder.
- Turizm işletmeciliği alanı ve ilişkili disiplinler hakkında sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.
- Turizm işletmeciliği alanında turizm sektörünün kendine has özelliklerinden kaynaklanan sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri sunar.
- Dünyada ve Türkiyede turizm işletmeciliği alanındaki bilimsel literatürü, yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere yönelik turizm işletmecilerine yönelik stratejiler geliştirir.
- Dünyada ve Türkiyede turizm işletmecilği faaliyetlerini etkileyen, değiştiren ve yön veren sosyal, kültürel, ekonomik ve teknolojik olayları ve özellikleri bilir.
- Turizm alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurarak bilgileri birleştirir, araştırma yaparken ve hizmet süreçlerini yönetirken kullanır ve geliştirir.
- Ulusal ve uluslararası işletmecilik alanındaki gelişmeleri turizm işletmeciliği alanında uygular.
- Turizm işletmelerini; stratejik yönetim, stratejik pazarlama, pazarlama teorileri, örgütsel davranış, sürdürülebilir turizm, uluslararası turizm, turizmde dijitalleşme, marka yönetimi, finans ve kültürel perspektifler çerçevesinde bütüncül bir bakış açısı ile kavrar ve turizm işletmeciliği ile ilgili konularda analiz yapabilir, öneri getirebilir ve çözüm üretebilir.
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak turizm işletmeciliği alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
|