Sosyal Bilimler Enstitüsü : Turizm İşletmeciliği Doktora

Program Genel Bilgileri
Eğitim Dili Türkçe
Bölüm Başkanı (yada Eşdeğeri) Doç. Dr. Sibel SÜ ERÖZ
Bologna Koordinatörü Arş. Gör. Hasan Tahsin KOKONALIOĞLU
Bologna Koordinatör Yrd. Arş. Gör. Gizem DURAN
Eğitim Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 6
Kontenjanı 3
Staj Durumu Yok
Merkezi Sınav Puan Türü (ÖSYM) -
Programın ISCED Kodu 1013
ISCED
Programın Amacı
Turizm İşletmeciliği Doktora Programımızın temel amacı; turizm alanında ileri düzeyde akademik bilgiye sahip, sektörel sorunları bilimsel bakış açısıyla çözebilen ve alanında özgün araştırmalar üretebilen akademisyenler ve araştırmacılar yetiştirmektir.
Tarihçe
Turizm İşletmeciliği Doktora Programımız, 2024-2025 Eğitim Öğretim Dönemi’nde öğrenci kabulüne başlamıştır.
Kazanılan Derece
Programın gerekliliklerini başarıyla tamamlayan öğrenciler Turizm İşletmeciliği alanında Dr. unvanını almaya hak kazanırlar.
Kabul Koşulları
Doktora giriş koşulları, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının doktora programlarına öğrenci kabulüne ilişkin ilgili yönetmelik maddeleri temel alınarak, her dönem yeniden belirlenmekte ve Sosyal Bilimler Enstitüsü sayfasından ilan edilmektedir.
Üst Kademeye Geçiş
Eğitim sistemimizin en üst basamağı Doktora programıdır. Doktor unvanını alan mezunlar akademik alanda Doçent adayı olurlar.
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için; programda mevcut olan derslerin tümünü (180-240 AKTS karşılığı) başarıyla geçmek, yeterlik sınavını başarmak, Kırklareli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen yayın yapma şartını sağlamak ve tez savunmasını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İstihdam Alanları / Regüle Edilmiş Meslekler
Turizm İşletmeciliği doktora derecesine sahip olan bilim insanları, üniversitelerde ilgili alanlarda öğretim üyesi olarak görev alabilir, devlet kurumlarında turizm politikaları ve stratejilerini geliştirme alanında çalışabilir ve turizm işletmelerinde yönetici ya da danışman pozisyonlarında bulunabilirler.
Diploma Eki
Diploma Eki, mezun olan tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak verilmektedir.
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TIS24803Turizm İşletmelerinde Stratejik Pazarlama YönetimiZorunlu38
TIS24801Araştırma Yöntemleri ve Yayın EtiğiZorunlu38
 Seçmeli DersSeçmeli37
 Seçmeli DersSeçmeli37
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
TIS24805Turizm İşletmelerinde Örgütsel DavranışSeçmeli37
TIS24807Uluslararası TurizmSeçmeli37
TIS24809Sağlık TurizmiSeçmeli37
TIS24811Sürdürülebilir Turizm YönetimiSeçmeli37
TIS24813Turizm İşletmelerinde Stratejik YönetimSeçmeli37
2. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TIS24804Destinasyon YönetimiZorunlu38
TIS24802SeminerZorunlu0+28
 Seçmeli DersSeçmeli37
 Seçmeli DersSeçmeli37
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
TIS24816Pazarlama TeorileriSeçmeli37
TIS24814Kültürel Antropoloji Açısından Trakya TurizmiSeçmeli37
TIS24812Turizm İşletmelerinde Finans YönetimiSeçmeli37
TIS24818Turizm ve DijitalleşmeSeçmeli37
TIS24810Turizm İşletmelerinde Marka Yönetimi ve Marka StratejileriSeçmeli37
TIS24808Turizmde Nitel Araştırma YöntemleriSeçmeli37
TIS24806Turizmde Nicel Araştırma YöntemleriSeçmeli37
3. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TIS24855Doktora YeterlikZorunlu030
 Toplam AKTS30
4. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TIS24852Doktora Uzmanlık Alan DersiZorunlu36
TIS24854Doktora Tez ÇalışmasıZorunlu0+124
 Toplam AKTS30
5. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TIS24861Doktora Uzmanlık Alan DersiZorunlu36
TIS24863Doktora Tez ÇalışmasıZorunlu0+124
 Toplam AKTS30
6. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TIS24864Doktora Tez ÇalışmasıZorunlu0+124
TIS24862Doktora Uzmanlık Alan DersiZorunlu36
 Toplam AKTS30
7. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TIS24871Doktora Uzmanlık Alan DersiZorunlu36
TIS24873Doktora Tez ÇalışmasıZorunlu0+124
 Toplam AKTS30
8. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TIS24872Doktora Uzmanlık Alan DersiZorunlu36
TIS24874Doktora Tez ÇalışmasıZorunlu0+124
 Toplam AKTS30
Program Yeterlilikleri
  1. Turizm işletmeciliği alanındaki araştırmalarında olay, olgu, durum ve sorunları alanın kavram, kuram, ilke, yaklaşım ve modellerine dayalı analiz eder ve değerlendirir.
  2. Bir araştırma sürecini bilimsel bütünlük içinde kurgulama, tasarlama, uygulama ve uyarlama yeteneğine sahip olur.
  3. Alanında ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan çalışmaları geliştirerek bilginin sınırlarını genişleten özgün araştırmalar ile bilime katkıda bulunur.
  4. Yeni teoriler geliştirilebilir ve yeni teorilerin eleştirel analizi, değerlendirilmesi ve sentezini yapma kapasitesine sahip olur.
  5. Turizm işletmeciliği alanında ulusal ve uluslararası güncel konulara yönelik nitel ve nicel verilere dayalı analiz ve değerlendirme raporları hazırlar.
  6. Turizm işletmeciliği alanında yaptığı çalışmalarda bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
  7. Turizm işletmeciliği alanında yaptığı çalışmalarda ulusal ve uluslararası hukuk ve evrensel normlara uygun hareket eder.
  8. Turizm işletmeciliği alanı ve ilişkili disiplinler hakkında sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.
  9. Turizm işletmeciliği alanında turizm sektörünün kendine has özelliklerinden kaynaklanan sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri sunar.
  10. Dünyada ve Türkiyede turizm işletmeciliği alanındaki bilimsel literatürü, yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere yönelik turizm işletmecilerine yönelik stratejiler geliştirir.
  11. Dünyada ve Türkiyede turizm işletmecilği faaliyetlerini etkileyen, değiştiren ve yön veren sosyal, kültürel, ekonomik ve teknolojik olayları ve özellikleri bilir.
  12. Turizm alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurarak bilgileri birleştirir, araştırma yaparken ve hizmet süreçlerini yönetirken kullanır ve geliştirir.
  13. Ulusal ve uluslararası işletmecilik alanındaki gelişmeleri turizm işletmeciliği alanında uygular.
  14. Turizm işletmelerini; stratejik yönetim, stratejik pazarlama, pazarlama teorileri, örgütsel davranış, sürdürülebilir turizm, uluslararası turizm, turizmde dijitalleşme, marka yönetimi, finans ve kültürel perspektifler çerçevesinde bütüncül bir bakış açısı ile kavrar ve turizm işletmeciliği ile ilgili konularda analiz yapabilir, öneri getirebilir ve çözüm üretebilir.
  15. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak turizm işletmeciliği alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
Geçmiş Dönemlere Ait Eğitim Planları