Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu : Çocuk Gelişimi 2019 müfredatı arşivi.

Program Genel Bilgileri
Eğitim Dili Türkçe
Bölüm Başkanı (yada Eşdeğeri) Öğr.Gör. Elveda KUYUCAK
Bologna Koordinatörü Öğr.Gör. Elveda KUYUCAK
Bologna Koordinatör Yrd. Öğr. Gör. Mustafa GÜNAYDI
Eğitim Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 74
Staj Durumu Var
Merkezi Sınav Puan Türü (ÖSYM) TYT
Programın ISCED Kodu 922
YÖK | ISCED
Programın Amacı
Uluslararası düzeyde eğitim sistemiyle,araştıran sorgulayan, çağın gerektirdiğidüzeyde kendini yenileyebilen ve sorun çözmebecerisine sahip, toplum yararına çalışabilenara eleman yetiştirebilmek.
Tarihçe
YÖK Genel Kurulunun 21.05.2009 tarihli toplantısında 08.07.2009 tarih ve 3197- 020340 sayılı karar ve 10.09.2009 tarihli toplantısında 23.09.2009 tarih ve 4759- 030589 sayılı karar gereğince 2009-2010 Eğitim Öğretim yılında Kırklareli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programının açılmasına karar verilmiştir. Ek kontenjan ile 30 öğrenci alınmıştır.YÖK Genel Kurulunun 05.04.2012 tarihli toplantısında 20.04.2012 tarih ve 2690- 017775 sayılı karar gereğince 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Çocuk Gelişimi 2. Öğretim programının açılmasına karar verilmiştir. Bu dönemde 45 öğrenci ile eğitim öğretime başlanmıştır.
Kazanılan Derece
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Çocuk Gelişimi alanında ön lisans diploması verilir.
Kabul Koşulları
Meslek liselerinin Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun olmak ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Üst Kademeye Geçiş
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan ve ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı olan mezunlar “Çocuk Gelişimi” ve “Okul Öncesi Öğretmenliği” lisans programlarına geçiş yapabilir.
Mezuniyet Koşulları
Öğrenci; dört yarıyıl, her bir yarıyıl için 30 AKTS toplam 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayarak, 4.00 üzerinden 2.00 ortalama ve notlarından herhangi birinin FF ve DZ olmaması koşulu ile stajını tamamlayarak programdan mezun olabilir.
İstihdam Alanları / Regüle Edilmiş Meslekler
Çocuk Gelişimi mezunları; Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve resmi okulların okul öncesi eğitim merkezlerinde ve anasınıflarında yardımcı öğretmen olarak çalışabilirler. Ayrıca Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı gündüz bakim evleri/çocuk yuvaları/kreşlerde, çocuk sağlığı merkezlerinde, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk kliniklerinin oyun odalarında çalışma imkânları vardır.
Diploma Eki
Diploma Eki, mezun olan tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak verilmektedir.
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
CGP16107OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ALTERNATİF YAKLAŞIMLARZorunlu2+02
CGP13101ÇOCUK GELİŞİMİ-IZorunlu4+07
CGP13103ÖZEL EĞİTİM-IZorunlu4+08
UNV13103ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-IZorunlu2+02
UNV16109İNGİLİZCE-IZorunlu2+02
UNV13101TÜRK DİLİ-IZorunlu2+02
UNV13111TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIZorunlu1+12
 Toplam AKTS25
Seçmeli Dersler
CGP13105ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIKSeçmeli1+25
2. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
STAJ13001YAZ STAJI(20 İŞ GÜNÜ)Zorunlu0+04
CGP16110ÇOCUKLARDA TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZorunlu2+02
CGP16108KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİZorunlu2+02
CGP13106ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİZorunlu3+04
CGP13104ÖZEL EĞİTİM-IIZorunlu4+06
CGP13102ÇOCUK GELİŞİMİ-IIZorunlu4+06
UNV13102TÜRK DİLİ-IIZorunlu2+02
UNV16110İNGİLİZCE-IIZorunlu2+02
UNV13104ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-IIZorunlu2+02
 Toplam AKTS30
3. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
CGP13205EĞİTİMDE ARAÇ-GEREÇ GELİŞTİRMEZorunlu2+26
CGP13203ÖZEL EĞİTİMDE UYGULAMA-IZorunlu0+66
CGP13201OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA-IZorunlu0+66
 SEÇ - 1 - ASeçmeli2+0+04
 SEÇ - 1 - BSeçmeli2+0+04
 SEÇ - 1 - CSeçmeli3+0+04
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
IYP13203YÖNETİM VE ORGANİZASYONSeçmeli3+04
CGP13211ÇOCUK VE OYUNSeçmeli2+04
CGP13213DAVRANIŞ YÖNETİMİSeçmeli2+02
UNV13003MESLEK ETİĞİSeçmeli2+02
UNV13002İLK YARDIMSeçmeli2+02
CGP13207ÇOCUK VE MÜZİKSeçmeli2+04
UNV13001GİRİŞİMCİLİKSeçmeli2+02
CGP13209ÇOCUK VE DRAMASeçmeli3+04
4. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
CGP13206ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞIZorunlu3+04
CGP13202OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA-IIZorunlu0+66
STAJ13002YAZ STAJI(20 İŞ GÜNÜ)Zorunlu0+04
CGP13204ÖZEL EĞİTİMDE UYGULAMA-IIZorunlu0+66
 SEÇ - 2 - ASeçmeli2+0+06
 SEÇ - 2 - BSeçmeli4+0+04
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
UNV13042KALİTE GÜVENCE STANDARTLARISeçmeli2+02
UNV13004ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMASeçmeli2+02
CGP13212ÇOCUKLA İLETİŞİMSeçmeli2+02
CGP13218ÇOCUK HAKLARI VE KORUMASeçmeli4+04
CGP13216ÇOCUK SAĞLIĞI VE BESLENMESİSeçmeli4+04
CGP13208ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİSeçmeli2+02
UNV13006STRATEJİK YÖNETİMSeçmeli2+02
UNV13005ÇEVRE VE KORUMASeçmeli2+02
CGP13214AİLE EĞİTİMİSeçmeli2+02
CGP13210ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYASeçmeli2+02
Program Yeterlilikleri
  1. Çocuğun gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun teorik bilgileri, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak uygulama sahasına aktarır.
  2. Özel gereksinimli çocukların, gelişim alanlarına ve özelliklerine uygun etkinlikler planlama ve uygulamada gerekli yaklaşım, metot ve teknikleri uygular.
  3. Çocuğun gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun davranış analizi ve yönetimi planı hazırlayıp uygular.
  4. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili bilgi birikimi ve değişimleri izleyerek mesleki gelişim gereksinimlerini belirler.
  5. Alanıyla ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarıyla ilgili bilgi kurmada bir yabancı dili (İngilizce) Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde etkili olarak kullanır.
  6. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili iş ve hizmet üretiminde ulusal ve uluslararası hukuk normları ve mesleki etik değerlerine bağlı görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
  7. Çocukların gelişim alanlarına ve özelliklerine uygun, genel sağlık ilkeleri doğrultusunda, çevre koruma programı, beslenme programını hazırlar ve uygular-takip eder.
  8. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili gelişim, öğrenme, sağlık ve bakım alanlarındaki temel kavram, kuram, yaklaşım, model ve teknikleri açıklar-analiz eder.
  9. Çocuk gelişimi alanında iş ve hizmet üretimi esnasında karşılaştığı problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözüm önerisi geliştirmede uygun analiz ve müdahale yaklaşımınıseçer-uygular
  10. Çocukların dil ve sosyal gelişimine yönelik yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkili olarak kullanır
  11. Çocuğun gelişim alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun, drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayıp uygular.
  12. Toplumsal alanda çocukların sorunlarının çözümüne yönelik sosyal sorumluluk projeleri geliştirir ve uygular.
  13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili iş ve hizmet üretiminde, çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişim özelliklerine uygun program-etkinlik hazırlar.
Geçmiş Dönemlere Ait Eğitim Planları